دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1395 - 14:14
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به آنا خبر داد

حریق کارگاه کفاشی در خیابان جمهوری اسلامی/ انبار کاغذ در ناصرخسرو سوخت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش سوزی در یک کارگاه کفاشی در خیابان جمهوری اسلامی و یک انبار کاغذ در ناصرخسرو خبر داد.
کد خبر : 129375

سید جلال ملکی،سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با آنا در مورد حریق در خیابان جمهوری اظهار کرد: ساعت 6:40 صبح امروز یک مورد حادثه حریق در کارگاه کفاشی به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانان سه ایستگاه 1، 2 و 115 را به محل حادثه واقع در خیابان جمهوری اسلامی خیابان مراغه‌ای اعزام کرد.


وی افزود: پس از حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه مشاهده شد که حریق در یک ساختمان دو طبقه به مساحت حدود 60 مترمربع رخ داده و این محل به یک کارگاه کفاشی تبدیل شده بود. با توجه به اقلام موجود در این کارگاه دود زیادی نیز از آن برخاسته بود که آتش نشانان با ایمن سازی محل، عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران ادامه داد: علی‌رغم اینکه وجود مواد اشتعال زا همچون چسب، فوم و ... عملیات آتش نشانان را با سختی هایی روبه رو کرده بود، عوامل آتش نشانی مدتی بعد شعله های آتش را مهار و پس از آن به طور کامل اطفا کردند.خوشبختانه این حادثه مصدوم و فوتی نداشت و علت وقوع حادثه در دست بررسی است.



حریق گسترده در ناصر خسرو


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین از حریق گسترده یک انبار کاغذ در خیابان ناصر خسرو خبر داد و گفت: ساعت 17:30 عصر دیروز حادثه حریق در یک انبار کاغذ به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان دو ایستگاه 1 و 3 را به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و و تانکر آب به محل حادثه واقع در خیابان ناصرخسرو، کوچه خدابنده لو اعزام کرد.




وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل، مشاهده شد که حریق در یک خانه قدیمی به مساحت بیش از 1000 متر مربع رخ داده که مالک آن را تبدیل به انباری برای نگهداری از کاغذ کرده بود.شعله های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود که آتش نشانان بلافاصله وارد عمل شده و مهار آتش را در دستور کار خود قرار دادند.
ملکی ادامه داد: این مکان به چندین انبار مسقف کوچک تقسیم شده بود و براثر شدت حرارت، سقف های قدیمی آن در حال ریزش بود اما آتش نشانان با تلاش فراوان موفق شدند این آتش سوزی را مهار و و مدتی بعد به طور کامل اطفا کنند.به نظر می رسد خسارات ریالی از وقوع این حریق بسیار بالا باشد اما خوشبختانه این حادثه مصدوم یا فوتی نداشت. علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته