دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 15:09

سفر بی‌نتیجه وزیر سعودی به اسلام‌آباد

وزیر امور مذهبی عربستان سعودی که برای گفت‌وگو درباره موضوع یمن و متقاعد کردن پاکستان برای پیوستن به ائتلاف علیه یمن روز یکشنبه به اسلام‌آباد سفر کرده بود، روز گذشته (سه‌شنبه) دست خالی و بدون دیدار با نخست‌وزیر پاکستان به کشورش بازگشت.
کد خبر : 12936

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی پاکستان، شیخ «صالح بن عبدالعزیز» پیش از ترک اسلام‌آباد به خبرنگاران گفت: عربستان همچنان از پاکستان انتظار دارد به ائتلاف علیه یمن بپیوندد.


«صالح بن عبدالعزیز» با تکرار ادعاهای ریاض درباره دخالت ایران در یمن، از پیشرفت‌های ایجادشده در روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهان و همچنین موافقت روسیه با تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران ابراز نگرانی کرد.


در حالی که بسیاری از کشورها و رهبران جهان از جمله نخست‌وزیر پاکستان و پارلمان این کشور از لزوم انجام گفت‌وگو میان گروه‌های یمنی برای حل صلح‌آمیز بحران این کشور سخن می‌گویند، وزیر سعودی گفت: میانجی‌گری و تلاش برای انجام گفت‌وگو میان گروه‌های یمنی هیچ فایده‌ای ندارد.


این مقام رسمی دولت عربستان مدعی دخالت ایران در یمن شد و با بیان اینکه ایران تهدیدی برای تمام منطقه است، تصریح کرد: عربستان به هر قیمتی، دخالت ایران در یمن را متوقف خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته