دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1395 - 12:31

رحمانی‌فضلی در لرستان: هدف از سفر به استان‌ها بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی است

وزیر کشور در جریان سفر یک روزه به استان لرستان، در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به سه استان الگوی طرح‌های اقتصاد مقاومتی، بررسی سرمایه‌گذاری در طرح‌ها، واگذاری طرح‌های اقتصادی نیمه‌کاره به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی و جلب مشارکت‌های مردمی در استان‌ است.
کد خبر : 129353

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، صبح امروز ـ پنج‌شنبه ـ در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد، با اشاره به در دستور کار قرار داشتن بررسی وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: واگذاری پروژه‎ها به بخش خصوصی، سرمایه‎گذاری در زمینه‎های فرهنگی و جلب مشارکت‎های مردمی در استان‎ها از اهداف سفرهاست.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه «این سفرها به ویژه در سه استان الگو در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد»، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که پروژه‌های نیمه‌تمام را اجرا و سرعت ببخشیم.


وی با بیان اینکه «تلاش خوبی از سوی مسئولان لرستان برای دریافت تسهیلات صورت گرفته به طوری که لرستان در این حوزه در بین استان‌های اول و دوم کشور قرار گرفته است»، تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان استان در مصرف تسهیلات موضوع بهره‌وری، سرعت کار، افزایش تولید و بازار تولیدات را مدنظر قرار دهند.


وزیر کشور با اشاره به اینکه «واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است»، اظهار داشت: با توجه به گزارش‌هایی که از لرستان داشته‌ایم این استان رتبه بسیار بالایی در بحث تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارد.


دستور ویژه وزیر کشور برای آسفالت محور «گشور» شهرستان دلفان


وزیر کشور همچنین در جریان این سفر به شهرستان دلفان رفت و از روستای قلامحمد واقع در محور «گشور» این شهرستان بازدید کرد.


وی در جریان گفت‌وگو با اهالی این روستا گفت: با توجه به دستور فرادستی رهبر معظم انقلاب و توجهات ویژه‌ای که در برنامه ششم توسعه به نقش روستا به عنوان کانون تولید و ارزش‌آفرینی شده است و همچنین با توجه به دستور تثبیت جمعیت روستائیان و مهاجرت معکوس به روستا، توجه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات فراروی روستاییان وجود دارد.


رحمانی‌فضلی در خصوص آسفالت جاده گشور که یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی روستای قلامحمد شهرستان دلفان بود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع روستاها در بحث اقتصاد مقاومتی، آسفالت این جاده جزو دستورات ویژه است.


وی درباره مشکل نبود جاده دسترسی مناسب، تحصیل دانش‌آموزان در کانکس و نبود خانه بهداشت در روستای قلامحمد شهرستان دلفان که از سوی اهالی آن روستا با وزیر کشور در میان گذاشته شد، بر لزوم توجه جدی به روستاها به ویژه روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد.


روستای محروم قلامحمد بخش کاکاوند که از روستاهای هدف گردشگری شهرستان دلفان بوده دارای ۱۵ خانوار است.


رتبه بالای لرستان در حوزه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کشور


رحمانی‌فضلی همچنین در بدو ورود به دلفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان استان‌ها اگر تقاضای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند باید در پرداخت تسهیلات، طبق برنامه عمل کنند و این تسهیلات دارای بهره‌وری باشد.


وی همچنین گفت: لرستان در بخش اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از استان‌های برتر کشور است.


رحمانی‌فضلی اضافه کرد: در جریان سفر به لرستان درخصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین برخی طرح‌های این استان تصمیم‌گیری می‌شود.


عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز پنج‌شنبه برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح کشاورزی و تولیدی وارد استان لرستان شد.


حضور در گلزار شهدا و یادمان شهدای شهرستان نورآباد، بازدید از چند روستای محروم، افتتاح طرح آبیاری تحت‌ فشار ۵۰۰ هکتاری اراضی منطقه «خاتون بان» و بازدید از طرح تولیدی پوشاک ویژه بانوان از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر به شهرستان نورآباد است.


همچنین کلنگ‌زنی طرح بزرگ گاوداری ۶ هزار رأسی، بازدید از سد «تاج امیر»، حضور در همایش شوراهای اسلامی دهیاران و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در سفر به لرستان خواهد بود.


استان لرستان به همراه استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی به عنوان سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند که در این راستا چهار کمیته عمرانی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و برنامه‌ریزی در استان تشکیل شده است.


شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 444 روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.


رحمانی‌فضلی در این سفر یک روزه بازدید از روند اجرایی چند طرح و کارخانه را در برنامه دارد.


با حضور وزیر کشور فاز نخست صنایع غذایی گهر دورود به بهره‌برداری خواهد رسید.


رحمانی‌فضلی پس از افتتاح فاز نخست صنایع غذایی گهر دورود در جلسه اقتصاد مقاومتی استان و نشست خبری در استانداری لرستان شرکت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته