دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 13:12
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با آنا:

حادثه جده سیستماتیک نبود/ آماری از زائران و انصراف دهند‌گان حج نداریم

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده تجاوز نشده و کار سیستماتیکی نبوده، گفت: تا پیش از تعلیق حج، بسیاری از زائران به عربستان پرواز داشتند اما آماری از تعداد زائران و پروازها و حتی رقمی از انصراف متقاضیان حج عمره تا این لحظه نداریم.
کد خبر : 12932

ناصر خدرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا از اعلام بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه مبنی بر این که نمی‌توانیم حادثه تاسف بار فرودگاه جده را صرفا یک اتفاق تخلف‌آمیز یک یا دو مامور امنیتی تلقی کنیم، چرا که از قرائن برمی‌آید که با یک روند سیستماتیک و بسیار خطرناک مواجه هستیم اظهار بی اطلاعی کرد.


وی همچنین اقدامات صورت گرفته در جده را که گفته شده بر اساس فتوا و اظهارات یکی از شیوخ و امامان جماعت شهر جده انجام شده را رد و تاکید کرد: اینکه گفته شده این اقدامات از سوی شیوخ و امامان جمعه سعودی «نه تنها غیراسلامی و غیر قانونی نیست، بلکه آن را مجاز و قابل قبول اعلام کرده اند» پذیرفتنی نیست.


معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: نسبت به دو نوجوان ایرانی تجاوزی صورت نگرفته است و سخنگوی امنیت فرودگاه جده به صورت علنی اعلام کرده که ما دو مامور متخلف را به دادگاه معرفی کرده و باید مجازات شوند چون که عمل انجام شده از لحاظ شرعی و اسلامی خلاف بوده و بنا بر تحقیقات صورت گرفته این خبر در سایت‌های سعودی نیز موجود است.


وی ادامه داد: آماری از انصراف عمره گذاران قبل از تعلیق حج در دست نیست، البته بسیاری نیز در لحظات آخر به عربستان پرواز داشتند اما از تعداد زائران و پروازهای لحظه پایانی آماری نداریم.


به گزارش آنا، پیشتر خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داده بود که وزارت کشور عربستان اعلام کرده پرونده مجازات عاملان بی حرمتی به زائران ایرانی به دادستانی کل ارسال شده است.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده، از شیطنت برخی افراد، سایت‌ها و رسانه‌ها در تحریف این جریان، گلایه کرد و با بیان اینکه خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی دروغ است و این حادثه اقدام برای تعرض و آزار جنسی بوده، گفت: برخی اشخاص، سایت‌ها و رسانه‌ها به راحتی حرمت مردم را می‌شکنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته