دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 14:36

یک کارگر زن اندونزیایی گردن زده شد/اندونزی سفیرعربستان در جاکارتا را احضار کرد

یک کارگر زن اندونزیایی روز سه شنبه در عربستان به جرم قتل گردن زده‌شد.
کد خبر : 12931

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از فرانس 24، اندونزی روز چهارشنبه در اعتراض به گردن زدن یک کارگر زن اندونزیایی در ریاض، سفیر عربستان را در جاکارتا احضار کرد.


اندونزی اعلام کرده که عربستان پیش از گردن زدن این کارگر زن، خانواده وی را در جریان نگذاشته‌ است.


مقامات عربستان اعلام کردند «سیتی زینب» روز سه شنبه و به جرم کشتن یک زن سعودی به ضرب چاقو در سال 1999 در شهر مدینه گردن زده شد.


فعالان حقوق بشر در اندونزی سعی دارند از این رخداد برای ترغیب این کشور جهت لغو مجازات اعدام بهره ببرند. این در حالی‌است که رسانه‌های اندونزی از تصمیم مقامات این کشور مبنی بر اعدام چند متهم به جرائم مربوط به مواد مخدر خبر داده‌اند.


رئیس‌جمهور اندونزی و سه تن از دیگر مقامات این کشور، پیشتر طی نامه‌ای به مقامات عربستان خواستار بخشش «سیتی زینب» توسط خانواده قربانی شده‌ بودند.


اما به گفته مقامات اندونزی اعدام وی در حالی اجرا شد که خانواده وی و مقامات کنسول‌گری اندونزی در عربستان پیش از اعدام در این خصوص مطلع نشده‌ بودند.


مصطفی ابراهیم المبارک سفیر عربستان در جاکارتا در این خصوص اظهار داشت که نگرانی‌های مقامات اندونزی را پیگیری می‌کند. وی گفت: مشکل درباره اجرای حکم نیست بلکه در تاریخ آن اشتباهی صورت گرفته‌ است و وی این امر را پیگیری خواهد کرد.


وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت از‌‌ همان ابتدا تلاش کرد به این زن کمک کند و خواستار عفو وی شد.»


در این بیانیه آمده است: «دولت اندونزی به علت مطلع نکردن نمایندگان اندونزی یا خانواده این زن از تاریخ اعدام به دولت عربستان اعتراض کرده است.»


وزارت کشور عربستان اعلام کرد اعدام این زن تا زمانی به تاخیر افتاد تا فرزندان مقتول به سنی برسند که بتوانند درباره قصاص قاتل مادرشان تصمیم گیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته