دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1395 - 11:11

آغاز رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال از امروز؛ دانشگاه آزاد آذر ماه به میدان می رود

هفته اول رقابت های لیگ برتر بسکتبال از امروز ( پنجشنبه) آغاز می‌شود و تیم بسکتبال دانشگاه آزاد به دلیل عدم حضور دو بازیکن و همچنین آماده نبودن سالن تیم شهرداری گرگان آذر ماه به میدان خواهند رفت.
کد خبر : 129188

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال از امروز( پنج شنبه) آغاز می‌شود که طی آن ده تیم رودوی هم دیگر قرار می گیرند تا فصل جذاب و پرهیجان را برای دوستداران بسکتبال ایجاد کنند.


امسال نکته حائز اهمیت در رقابت های لیگ برتر بسکتبال تغییر قوانین این مسابقات است. در فصل جدید رقابت های لیگ برتر تیم ها در دو مرحله رفت و برگشت با یکدیگر بازی می کنند و پس از مشخص شدن رده ها در مرحله دوم به دو گروه تقسیم می شوند و پس از آن براساس قانون جدید 4 تیم اول هر گروه به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند و به صورت ضربدری برای رسیدن به نیمه نهایی تلاش خواهند کرد.


اسامی تیم های حاضر در رقابت های لیگ برتر بسکتبال به این شرح است:


دانشگاه آزاد


تیم دانشگاه آزاد امسال با تغییرات زیادی روبه رو شد. این تیم فصل گذشته مصطفی هاشمی را به عنوان مربی در نیمکت خود داشت اما امسال فرزاد کوهیان مربی جوان هدایت تیم را برعهده گرفت. این مربی چند بازیکن جوان را برای تیمش جذب کرد و همچنین دو بازیکن خارجی هم امسال در ترکیب تیم دانشگاه آزاد حضور دارند.


پتروشیمی بندرامام


پتروشیمی قهرمان فصل گذشته رقابت های لیگ برتر این بار هم با هدایت مهران شاهین طبع به لیگ برتر آمده تا شروع طوفانی در رقابت های لیگ برتر داشته باشد. شاگردان مهران شاهین طبع تنها تیمی هستند که پیش از آغاز فصل در یک تورنمنت معتبر شرکت کردند و از لحاظ آمادگی یک سر و گردن از سایر تیم‌ها جلوتر هستند. آنها در باشگاه‌های آسیا به مقام سوم رسیدند و با 4 بازیکن ملی و دو یار خارجی کار را در لیگ برتر آغاز می‌کنند.


نفت آبادان


دومین نماینده خوزستان تیم نفت آبادان است که هدایت این تیم برعهده حماد سامری است. این تیم در فصل گذشته به فینال رقابت ها راه پیدا کرد و هم اکنون با جذب 5 بازیکن راهی رقابت های لیگ برتر شده است.


شمیدر تهران


نماینده تهران در رقابت های لیگ برتر تیم شمیدر تهران است. شمیدری ها با هدایت جواد رحمتی در این فصل حضور دارند. البته شمیدر از جمله تیم هایی است که امسال حضورش در لیگ برتر به اما و اگر کشیده شده بود اما در نهایت در این رقابت‌ها شرکت کرد.


نیروی زمینی


جمعی از سربازان بسکتبالیست در تیم نظامی نیروی زمینی جمع شدند که امسال شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشند. این تیم امسال تمریناتش را زودتر از سایر تیم ها آغاز کرده ضمن اینکه ارسلان کاظمی ملی پوش کشورمان نیز در این تیم حضور دارد.


شهرداری ها


امسال حضور تیم هایی که توسط شهرداری اداره می شود به عدد 4 رسیده است. شهرداری گرگان، شهرداری اراک، شهرداری تبریز و شهرداری کاشان در لیگ برتر حضور دارند.


شهرداری گرگان البته شرایط خوبی ندارد و به گفته مربی این تیم با کاهش بودجه با شرایط خوبی در لیگ برتر حضور ندارند.شهرداری اراک هم با جذب چند بازیکن قدرتمند به دنبال کسب عنوان قهرمانی است.شهرداری تبریز هم با مهران حاتمی برای دومین بار در لیگ حضور دارد که این تیم با فصل گذشته تفاوت آنچنانی ندارد.شهرداری کاشان هم امسال با حضور بازیکنان جوان و نام آشنا راهی رقابت های لیگ برتر شدند.


آ. اس شیراز


شیرازی ها عزمشان را جذب کردند که امسال تا پایان رقابت های لیگ برتر حضور داشته باشند و مشکلات سال های قبل به وجود نیاید.این تیم در سال های گذشته به دلیل وضعیت مالی به مشکل خورد اما امسال تلاش می کنند تا پایان فصل حضور داشته باشند.


برنامه هفته نخست به شرح زیر است:


شهرداری اراک - پتروشیمی بندرامام (ساعت 16)


نفت آبادان - آ. اس شیراز (ساعت 16)


شهرداری تبریز - شهرداری کاشان (ساعت 15:30)


دیدار دانشگاه آزاد و نیروی زمینی و شهرداری گرگان با شیمیدر هم به آذرماه موکول شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته