دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1395 - 13:27
صدیقی در مراسم رونمایی سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده تأکید کرد

کمک ایرانداک به آمایش آموزش عالی کشور/تکمیل سامانه جامع خدمات دانشجویی وزارت علوم تا اواخر امسال

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت‌های ایرانداک را برای دستیابی به اهداف آمایش آموزش عالی کشور مهم دانست و از تکمیل سامانه جامع خدمات دانشجویی وزارت علوم تا اواخر امسال خبر داد.
کد خبر : 129108

دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده گفت: «این پژوهشگاه در گذشته نهال کوچکی بود که امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است. تلاش و امیدواری‌های ایجاد شده در در این پژوهشگاه باعث شد که فضای خوب و روبه رشدی در این پژوهشگاه حاکم شود.»


او افزود: «هدف جدی خدمات پژوهشگاه صیانت از آموزش عالی کشور و پشتیبانی از توسعه علمی کشور است. با ابزارهایی که این پژوهشگاه در سال‌های فعالیت خود فراهم کرد می‌توان ادعا داشت که در آینده شاهد کارهای علمی با اصالت‌تر و تخلفات کمتر در کشور هستیم.»


صدیقی گفت: «به علاوه این سامانه می‌تواند به محققان و دانشجویان کمک کند تا از موازی‌‌کاری‌های معمول در آموزش عالی جلوگیری شود. مسئولان و تصمیم‌گیران نیز می‌توانند دریابند که چه قابلیت‌هایی وجود دارد و نیازهای عمده متعلق به کدام بخش‌ها است.»


او ادامه داد: «در چهارچوب خدمات مختلفی که ایرانداک ارائه می‌کند کمک به آمایش آموزش عالی کشور نیز دیده می‌شود. وقتی دست‌اندرکاران حوزه آموزش عالی از قابلیت‌ها و فعالیت‌های پژوهشی سایر بخش‌ها مطلع و به هم مرتبط شوند گام مهمی در آمایش آموزش عالی کشور برداشته می‌شود، زیرا بنای آمایش حذف مراکز نیست بلکه مرتبط کردن مراکز به هم است.»


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: «به علاوه ایرانداک می‌تواند ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت را افزایش دهد و از طرفی به ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها کمک کند و دانشگاه‌ها دریابند که چه نیازهایی در کشور وجود دارد.»


صدیقی از مجلس شورای اسلامی خواست لایحه مالکیت معنوی را در اولویت تصمیم‌گیری‌های خود بگذارد تا ابزار قانونی برای برخورد با تخلفات ایجاد شود و با استفاده از مالکیت معنوی از تولیدات علمی و پژوهشی کشور صیانت به عمل آید.


او از تکمیل سامانه جامع خدمات دانشجویی وزارت علوم تا اواخر امسال خبر داد و گفت: «با تکمیل این سامانه از حجم مراجعات حضوری کاسته می‌شود و بیشتر امور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. ما قصد داریم شرایطی فراهم کنیم تا اطلاعات این سامانه در اختیار ایرانداک نیز قرار گیرد، زیرا در بحث پایان‌نامه‌های خارج از کشور نیاز به داوری و بررسی کیفی وجود دارد که ایرانداک می‌تواند برای تحقق این امر به وزارت علوم کمک کند.»


او افزود: «از طرفی می‌توان پروژه‌های مشترکی بین سازمان امور دانشجویان و ایرانداک تعریف کرد، به عنوان مثال ایرانداک می‌تواند در زمینه آموزش کارکنان سازمان امور دانشجویان به وزارت علوم کمک کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته