دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1395 - 10:30

تأمین کسری اعتبار سازمان هواپیمایی کشوری از محل بودجه سنواتی حذف شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی مواد اعاده شده لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از سوی شورای نگهبان، تامین کسری اعتبار سازمان هواپیمایی کشوری از محل بودجه سنواتی را حذف کردند.
کد خبر : 129011

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با رأی مثبت نمایندگان، به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری (هزینه‌ای و سرمایه‌ای) از محل درآمدهای اختصاصی، کمک‌ها و سایر درآمدهایی که براساس تعرفه مصوب شورای عالی هواپیمایی با رعایت مواد ۳۸ و ۳۹ قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین می‌گردد.


پیش از این در این ماده الحاقی آمده بود کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با مبادله موافقتنامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود که این عبارت به دلیل ایراد شورای نگهبان با موافقت نمایندگان حذف شد.


همچنین نمایندگان بند ۵ ماده الحاقی ۳۶ را نیز اصلاح و تصویب کردند؛ بر این اساس مطالبات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران موضوع تبصره ۲ ماده ۸۷ قانون اصلاح ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۰ و ماده ۵۵ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم‌الاجرا می‌باشد و براساس آیین نامه اجرایی که حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت مذکور و تصویب وزرای راه و شهرسازی و دادگستری می‌رسد قابل وصول می‌باشد. تا تصویب آیین نامه مزبور احکام این ماده توسط مأموران اجرای احکام دادگستری اجرا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته