دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1395 - 09:41

حمله ارتش سوریه به نیروهای مورد حمایت ترکیه

منابع سوری روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش کردند که نیروی هوایی سوریه با هدف پشتیبانی از عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه، مواضع گروه‌های عملیات سپر فرات مورد حمایت ترکیه را بمباران کردند.
کد خبر : 128952

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، برای نخستین‌بار هواپیماهای ارتش سوریه از نیروهای دموکراتیک سوریه در چنین عملیاتی حمایت کردند.


نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای سیاسی و نظامی کرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان در خلال جنگ داخلی سوریه به رهبری حزب اتحاد دموکراتیک تشکیل شده است و اکنون تلاش می‌کند مانع پیشروی تروریست‌های داعش و همچنین گروه‌های مورد حمایت ترکیه در منطقه شود.


شبکه تلویزیونی اورینت وابسته به مخالفان سوری گزارش کرد ساعاتی پیش عملیات زمینی گسترده‌ای از سوی نیروهای کرد سوریه به رهبری حزب اتحاد دموکراتیک با حمایت هوایی ارتش سوریه به روستاهایی که نیروهای عملیات سپر فرات وابسته به ارتش آزاد در حومه حلب شمالی بر آن مسلط شده بودند، انجام شد.


این شبکه افزود: «هواپیماهای جنگی سوریه مواضع نیروهای سپر فرات را در روستاهای تل مضیق و تل جیجان در اطراف شهر الباب در حومه حلب شمالی ساعاتی پس از آنکه نیروهای سپر فرات آن را از دست داعش خارج ساخته بودند، هدف قرار دادند.»


طبق این گزارش، در حملات هوایی سوریه سه نفر از افراد ارتش آزاد در روستای تل المضیق کشته شدند.


ارتش سوریه پیش از این هرگونه عملیات نیروهای ترکیه در خاک سوریه را تجاوز به تمامیت ارضی سوریه قلمداد و بر برخورد با آن تاکید کرده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته