دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لیگ برتر در ایستگاه دهم

منصوریان به زمین سفت فولاد رسید/ برانکو به دنبال شکست پدیده لیگ برتر/ جدال معترضین در مشهد

هفته دهم لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می‌شود که پرسپولیس برای حفظ صدرجدول بدون بیرانوند کارسختی برابر صنعت‌نفت آبادان پیش رو دارد.
کد خبر : 128949

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا با برگزاری 8 دیدار دنبال می‌شود. در پایان این هفته بازی های لیگ به دلیل بازی‌های تیم ملی دوباره تعطیل می‌شود . در مهم‌ترین بازی‌های این هفته نمایندگان خوزستانی لیگ برتر با سرخابی‌ها دیدار می‌کنند و تراکتورسازی در دربی تبریز به خانه گسترش فولاد می‌رود.


شاگردان امیرقلعه‌نویی در 2 بازی گذشته خود 4 امتیاز حساس را از دست داند تا پرسپولیس به رغم تساوی برابر استقلال خوزستان صدر جدول را حفظ کند.تراکتوری‌ها برابر سایپا نمایش ضعیفی را ارائه کردند و به تساوی قناعت کردند و سپس در روزی که میزبان فولادخوزستان بودند فقط با یک امتیاز از ورزشگاه خارج شدند. آنها این هفته باید در ورزشگاه بنیان دیزل با گسترش فولاد دربی تبریز را برگزار کنند. گسترشی‌ها به همراه پیکان و صبای‌قم از 9 بازی قبلی 6 تساوی گرفته‌اند تا نشان دهند که تیمی متوسط هستند و احتیاط را سرلوحه اهداف خود در تمامی بازی‌ها قرار داده‌اند. البته شاگردان فراز کمالوند با 4 امتیازی که در دو دیدار قبلی گرفته‌اند، ناشن دادند روند روبه‌رشدی را طی می‌کنند و به‌طور حتم تلاش خواهند کرد تا دربی آذربایجان را به‌سود خود به پایان برسانند.


استقلال تهران که در 3 دیدار قبلی خود 9 امتیاز برابر تیم‌های پایین جدولی ذوب‌آهن، سیاه‌جامگان و سایپا به دست‌‌آورده این هته در خانه فولادی بازی می‌کند که در 5 بازی قبلی فقط 2 گل خورده و روند صعودی قابل قبولی را طی کرده است. آبی‌ها این هفته کار دشواری در ورزشگاه غدیر اهواز دارند و برای پیروز شدن و ماندن در میان تیم‌های بالای جدولی کار دشواری دارند. فولادی‌ها با آوردن ساسان انصاری و درخشش چند چهره جوان تیمی خطرناک و تیغ‌دار شده‌اند و برای مغلوب کردن استقلال پتانسیل لازم را دارند. منصوریان و تیمش اگر در اهواز برنده شوند آن وقت می‌توانند خود را به عنوان تیمی مدعی در لیگ معرفی کنند اما اگر نتوانند فولاد را شکست دهند آن وقت ثابت می‌شود که استقلال این فصل تیمی که بتواند هوادارانش را به قهرمانی امیدوار نگه دارد نیست.


در دیگر بازی‌های امروز ماشین‌سازی در خانه میزبان پیکان است. آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر رسول خطیبی با شاگردانش نتواند خودروسازان را شکست دهد برکنار می‌شود و این موضوع حساسیت بازی را زیادکرده است. پیکان هم در هفته‌های اخیر بد نتیجه نگرفته و در رده هفتم ایستاده است.


حسین فرکی هم شرایطی همانند رسول خطیبی در سایپا دارد اما مدیرعامل سایپا از او حمایت کرده‌است. نارنجی‌پوشان این هفته با سپاهان بازی دارند. تیمی که به‌رغم داشتن 4 شکست با 13 امتیاز در رده ششم ایستاده و نمی‌آید که سایپا را از بحران خارج کند. باید دید حسین فرکی می‌تواند مچ عبدالله ویسی را بخواباند و سایپا را نجات دهد یا اینکه ویسی تیمش را به بالای جدول نزدیک تر می‌کند.


صبای‌قم هم که با 9 امتیاز دوازدهم است در جدال پایین جدولی‌ها با پدیده رده پانزدهمی روبه‌رو می‌شود. برنده این بازی می‌تواند کمی خود را از بحران نجات دهد و به آینده امیدوارتر شود. باید دید نبرد تیم‌های دوازدهم و پانزدهم جدول در پایان به سود کدامیک خواهد بود.


اما در مهم‌ترین بازی روز جمعه پرسپولیس پذیرای پدیده این فصل لیگ برتر صنعت‌نفت آبادان است. صدرنشین لیگ برتر درحالی با تیم چهارم جدول بازی می‌کند که با خبر بدی روبه‌رو شده است. مچ دست راست علیرضا بیرانوند شکسته و او 4 هفته از میادین دور است. این موضوع برای برزیلی‌های آبادان که یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ را دارند اتفاق خوبی است و شانس امتیاز گرفتن آنها را بالا برده است. به خصوص اینکه شاگردان نادردست‌نشان توانسته‌اند پیش از این استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست داده‌اند. «رادشوویچ» در دیدار با قشقایی عملکرد ضعیفی داشت و نگرانی‌های برانکو را زیاد کرده است. با این حال انتظار می‌رود که پرسپولیس برای حفظ صدرجدول به قدرت تهاجمی‌اش امیدوار باشد و اجازه ندهد که نفتی‌ها با امتیاز به آبادان بازگردد.


سیاه‌جامگان هفته گذشته به سپاهان باخت و پس از آن فرهاد کاظمی سرمربی این تیم به خاطر بی پولی‌ها و مشکلات ناشی از آن استعفا داد. بازیکنان اعتصاب کردند و سرتمرین حاضر نشدند تا اینکه خداداد عزیزی مدیرفنی این تیم شد تا مشکلات این تیم را کمتر کند. هرچند دیروز حسین بادامکی غائله بزرگی به راه انداخت و یکی از هواداران تیم را کتک زد. حال باید این با اتفاقات رخ داده سیا‌ه پوشان مشهدی می توانند بازی قابل قبولی برابر نفت‌تهران انجام دهد یا اینکه شاگردان علی دایی به راحتی پیروز می‌شوند. هرچند نفتی‌ها هم اعتصاب کردند و به خاطر طلب‌هایی که داشتند در 2 روز گذشته تمرین نکردند تا اینکه مسئولین نفت سرتمرین حاضر شدند و قول‌های مساعدی برحل مشکلات مالی دادند. این بازی را می‌توان جدال تیم‌های معترض لیگ دانست و به نظر تیم برنده باید خیلی خوش اقبال باشد.


ذوب‌آهن هفته پیش در دقایق پایانی و تلف شده 2 گل خورد و 3 امتیاز به نفت تهران داد. مجتبی حسینی که از دستیاری یحیی گل‌محمدی به سرمربیگری سبزپوشان اصفهانی رسیده این هفته باید برابر استقلال خوزستان نتیجه بگیرد. تیمی که بازی جنجالی برابر پرسپولیس انجام داد و پورموسوی سرمربی این تیم در پایان بازی اعلام کرده همه بسیج شده‌اند، پرسپولیس قهرمان شود و چند روز بعد به طور کل منکر حرف‌های خود شد. حالا او قصد دارد با شاگردانش نتیجه خوبی در اصفهان بگیرد تا آبی‌های خوزستان در رده بالایی جدول باقی بماند. هرچند پورموسوی به خاطر مشکلات مالی تیمش اعلام کرده بعد از بازی با ذوب‌آهن از استقلال می‌رود.


برنامه دیدارهای هفته دهم به شرح زیر است:


پنجشنبه 6 آبان 95
فولاد خوزستان – استقلال تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 18
محسن ترکی – محمدرضا منصوری – فرهاد مروجی – محمدحسین زاهدی فر – ناظر: مسعود عنایت


ماشین‌سازی تبریز – پیکان تهران- ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 14:30
علی صفایی – علی میرزابیگی – سجاد طوری – شاهو اصلانی – بهرام مهرپیما


سایپا تهران – سپاهان- ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 16:40
محمد ملکی – سعید علی نژادیان – امیر مبشر – سیدعلی میرغفاری – ناظر: هدایت ممبینی


صبای قم – پدیده خراسان – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 16:45
تورج حق وردی – رحیم شاهین – حمزه علی سلیمی – وحید کاظمی – ناظر: ابوطالب طاهریان


گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 14:45
سیدرضا مهدوی – آرمان اسعدی – علی دودانگه – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون اصفهانیان


جمعه 7 آبان 95
ذوب آهن اصفهان – استقلال خوزستان- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 16:45
موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – حسن رحیمی پور – جواد رحمی زاده – ناظر: علیرضا یزدانی


سیاه‌جامگان مشهد – نفت تهران- ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 15
حمید حاج ملک – مهدی الوندی – اسد حاج محمد – حسین زیاری – ناظر: محمدعلی فروغی


پرسپولیس – صنعت نفت آبادان- ورزشگاه آزادی تهران ساعت 16:40
علیرضا فغانی – رضا سخندان – علیرضا ایلدروم – یاسر همرنگ – ناظر: ایرج نظری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته