نامگذاری بخشی از اتوبان آزادگان به نام آیتالله مهدویکنی/ نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاههای پرازدحام
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، موضوع تغییر نام بخشی از اتوبان آزادگان به نام مرحوم آیت الله مهدوی کنی موضوع یکی از دستور جلسات امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که به تصویب رسید.
مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: اتوبان آزادگان دارای شکل هندسی خاصی است که گاهی موجب سردرگمی شهروندان می شود برهمین اساس کمیسیون نامگذاری تصمیم گرفت حدفاصل اتوبان فتح تا اتوبان همت را به نام مرحوم آیت الله حکیم تغییر نام دهد.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص تصریح کرد: اتوبان آزادگان به گونهای است که از افسریه تا فتح به صورت شرقی غربی بوده و از فتح تا اتوبان همت به حالت شمالی و جنوبی میشود که با توجه به این تغییر حالت جا دارد که تغییر نام در این بخش انجام شود.
دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، بررسی یک فوریت طرح «نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاههای پرازدحام» دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.
محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت بررسی یک فوریتی این طرح گفت: در گذشته این درها باید در تمامی خط به صورت همزمان نصب میشد تا قابلیت استفاده پیدا میکرد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروز این درها میتوانند در هر یک از ایستگاهها نصب شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری در حال پایش ایستگاههای پرتردد است، هزینه ایجاد این درها در هر ایستگاه را 3 میلیارد تومان اعلام کرد.
بررسی یک فوریت طرح «حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر (عج)» موضوع یکی از دستورات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت بررسی یک فوریت این طرح گفت: خیابان ولیعصر به عنوان میراث شهر تهران ثبت شده و هم اکنون دغدغه حفظ درختان آن مطرح است.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح تفصیلی بنا باید حداقل 3 متر از معبر فاصله داشته باشد این در حالی است که نه تنها این موضوع رعایت نمیشود که حتی بر اساس قوانین اجازه ساخت کنسول نیز داده میشود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: این شرایط سبب شده است که درختان حالتی مثلث شکل به خود گرفته و حتی در برخی مواقع شاهد سقوط آنها باشیم.
سالاری ادامه داد: از طرفی عملیات گودبرداری نیز باعث از بین رفتن ریشه این درختان میشود که به موجب این طرح اجازه حفاری تا عمق 10 متر نیز داده نخواهد شد.
انتهای پیام/