سوء استفاده برخی بیمهگران از صدور الحاقیه بیمهنامه شخص ثالث
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، برخی شرکتهای بزرگ بیمه با تسهیلاتی که برای مشتریان خود در نظر گرفتهاند، تعهدات بیمهای خود را به صورت خودکار افزایش داده و از مراجعه بیمهگزاران به شعب یا نمایندگیها شکل جلوگیری کردهاند.
برخی دیگر نیز برای جلوگیری از افزایش هزینههای صدور الحاقیه یا مراجعه حضوری، از مشتریان خود خواستهاند با مراجعه به سایت شرکت مستقیما الحاقیه مورد نظر را چاپ کنند.
اما در سوی دیگر برخی شرکتها مشتری را به مراجعه به نمایندگیها یا شعب مجبور کردهاند تا سند الحاقیه را به آنها ارائه کنند. با وجود اینکه دریافت الحاقیه هزینهای برای مشتری ندارد، این شرکتها مابهالتفاوتی را بابت افزایش تعهدات حوادث سرنشین از بیمهگزاران دریافت میکنند.
در عین حال پیشنهاد بیمهگران به مشتری این است که سقف تعهدات جانی و مالی را در بیمهنامه خود افزایش دهند. در حال حاضر سقف مصوب تعهدات جانی 220 میلیون تومان برای ماههای حرام و سقف مصوب تعهدات مالی 5.5 میلیون تومان است، اما به پیشنهاد بیمهگران سقف تعهدات جانی تا 250 میلیون تومان میرسد و به تبع آن تعهدات مالی هم افزایش خواهد داشت.
در نتیجه این اقدام، الحاقیه تازهای برای بیمهنامه صادر میشود که مابهالتفاوت آن رقم قابل توجهی خواهد بود.
البته این تنها یک وجه قضیه است و بیمهگران هنگام مراجعه مشتری به دنبال بازاریابی برای دیگر رشتههای بیمهای خود نیز هستند. این در حالی است که چند شرکت هنوز درباره نحوه صدور الحاقیه بیمهنامه شخص ثالث هیچ اطلاعیهای صادر نکرده و بیمهگزاران آنها در سردرگمی به سر میبرند.
از 31 فروردین، ماه رجب که یکی از چهار ماه حرام است آغاز میشود و نرخ دیه یک سوم افزایش خواهد یافت، بنابراین دریافت الحاقیه برای بیمهنامههای شخص ثالث که سقف تعهد آنها 200 میلیون تومان است ضروری است.
انتهای پیام/