دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 11:41

عُمان میزبان گفت‌وگوهای محرمانه برای پایان بحران یمن

منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند مسقط مدتی است به صورت محرمانه میزبان شخصیت‌های نزدیک به جنبش «انصارالله» و ائتلاف عربی حمله‌کننده به یمن است تا شاید برون‌رفتی برای حل بحران یمن پیدا شود.
کد خبر : 12883

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «البوابه»، منابع دیپلماتیک علام کردند: عُمان از چند روز پیش استقبال از شخصیت‌های وابسته به انصارالله یمن و افراد نزدیک به ائتلاف عربی حمله‌کننده به یمن را آغاز کرده است.


این منابع آگاه افزودند: طرحی که مصر پیش‌تر برای موضوع یمن ارائه کرده بود، پیشنهاد می‌کرد مسقط میزبان گفت‌وگوها میان گروه‌های یمنی باشد، واسطه‌ای ایرانی در مذاکرات غیر مستقیم حضور داشته باشد و «خطی ارتباطی» با «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران نیز برقرار شود.


منابع مذکور اعلام کردند: «سلطان قابوس» پادشاه عمان مدتی است تماس‌های خود را با پایتخت‌های مختلف برای آتش‌بس در یمن آغاز کردند تا زمینه برای مذاکره آماده شود ولی عربستان سعودی اصرار به ادامه عملیات نظامی دارد .


عمان طرحی را بر دو اساس پیشنهاد کرده است: نخست، قانع کردن دو طرف نزاع برای آتش‌بسی انسانی و آغاز مذاکرات پس از آن برای آتش‌بس دائمی و دوم این است که مسقط با مشارکت کشورهای اروپایی، آمریکا و سازمان ملل و ضمانت‌های بین‌المللی میزبان مذاکرات باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته