دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1395 - 14:55

مخالفان از مذاکره با دولت مادورو عقب‌نشینی کردند

تنها چند ساعت بعد از آن که رئیس جریان اپوزیسیون ونزوئلا با میانجیگری واتیکان با گفت‌و‌گو با نیکولا مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور موافقت کرده بود،‌ ائتلاف بزرگ اپوزیسیون با پیوستن به گفت‌و‌گو با دولت مخالفت کرد.
کد خبر : 128822

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وبسایت الجزیره،‌ در یک اقدام تعجب‌برانگیز،‌ خسوس تورلبا رهبر ائتلاف «اتحاد دموکراتیک» در پی دیدار با پاپ فرانسیس با پیوستن به گفت‌و‌گوهای پیشنهاد شده از سوی مادورو موافقت کرده بود.


اما روز سه‌شنبه،‌ هنریک کاپریلس که پیش از این، 2 بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا شده است،‌ گفت: «هیچ مذاکره‌ای در ونزوئلا انجام نمی‌شود.» او افزود که از این مذاکرات در اخبار تلویزیون خبر‌دار شده است.


او ادامه داد: «این شیاطین (دولت) می‌خواهند از ایمان پاپ فرانسیس برای به دست آوردن زمان استفاده کنند.»


رهبران مخالفان از تصمیم روز دوشنبه تورلبا برای مذاکره با دولت که با میانجی‌گری واتیکان،‌ اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی و سه نفر از رهبران سابق بین‌المللی در جزیره ارگاریتا در دریای کارائیب غافلگیر شدند.


تورلبا بعد از دیدار با نمایندگی واتیکان در کاراکاس گفته بود که مذاکره، استراتژی دولت برای وقت خریدن نیست. این فضایی برای تلاش همه در راستای کشوری بهتر است.


هیچ دستور کاری برای مذاکرات اعلام نشده است اما مخالفان متعهد شده بودند که اعتراض هایشان درباره حذف طرح رفراندوم برکناری مادورو و به حاشیه رانده شدن پارلمان را متوقف کنند.


دولت مادور نیز به نوبه خود، احتمالا اتهامات‌اش مبنی بر برنامه‌های خشونت‌آمیز، تقلب و کودتای مخالفان را تکرار می‌کند.


تصمیم روز دوشنبه (درباره مذاکره میان دولت و مخالفان)، به قصد تعدیل تنش‌هایی اتخاذ شده بود که پس از ایراد اتهام مخالفان به مادورو مبنی بر تلاش برای کودتا از طریق متوقف کردن طرح رفراندوم بالا گرفته بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته