دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جانشین فرمانده کل سپاه: امیدوارم بتوانیم مرجع فناوری در سطح منطقه و جهان باشیم

جانشین فرمانده کل سپاه، گفت: مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری دانشگاه امام حسین (ع) تراز جدیدی از پیشرفت ما در علم و فناوری مواد را نمایش می‌دهد.
کد خبر : 128722

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری (دانشکده و پژوهکشده فنی مهندسی) دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه «در سیستم‌های تجهیزات و سلاح نظامی و دفاعی مواد نقش تعیین‌کننده دارند»، اظهار کرد: مرکز تحقیقات مواد دانشگاه امام حسین به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل پیرامون خواص مواد و تاثیراتش در سیستم دفاعی تشکیل شده است.


وی افزود: به طور مثال در موشک‌ها نیاز به موادی با خواص رادارگریزی و پنهان کاری هستیم و یکی از کارهای بزرگ مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری دانشگاه امام حسین‌(ع) تشخیص خواص الکترومغناطیسی برای دستیابی به اهداف ما در سیستم تجهیزات و سلاح است.


سلامی تصریح کرد: بررسی و آنالیز مواد در مقابل تنش‌های حرارتی و کاهش اصطکاک در سلاح‌های دریایی و تجهیزات زمینی و همچنین دستیابی به مواد ترکیبی که می‌تواند کاهش وزن نسبت به سطح و حجم را ایجاد کند در این مرکز انجام می‌شود.


جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه «تمام تجهیزات مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری ایرانی است»، افزود: تراز جدیدی از پیشرفت علم و فناوری مواد به نمایش درآمده و درخشش جدیدی در عرصه تبدیل علم به فناوری در حوزه مواد که دانشگاه امام حسین در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند.


سلامی گفت: امید است بتوانیم نقش مرجعیت کلیدی در فناوری و در این حوزه در سطح کشور منطقه و جهان ایفا کنیم.


وی همچنین در رابطه با کاربردهای غیرنظامی پیشرفته به دست آمده، گفت: علم مواد یک علم جامع است و همه صنایع کاربرد دارد اما جهت‌گیری اصلی ما کاربرد نظامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته