دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1395 - 16:07

رویدادهای دانشگاهی؛ از مانور امداد و نجات و اهدای خون تا دیدار دانشگاهیان از بیت امام (ره)

نشست دبیران و اعضای کانون ها با ریاست واحد تویسرکان‎ با حضور مسئولان، دبیران تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و تعدادی از اعضا فعال در اتاق کنفرانس دانشگاه جلسه برگزار شد.
کد خبر : 128661

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ رئیس واحد تویسرکان در این نشست با ابراز خرسندی از حضور جوانان کوشا و مستعد دانشگاه برای پیشبرد هر چه بهتر فعالیت علمی و فرهنگی دانشجویی با تکیه و توجه به آیات روح بخش و معنوی قرآن کریم در زندگی روزمره جوانان تاکید کرد: «صراط مستقیم قرار دادن آیات این کتاب ارزنده به ویژه در دوران دانشجویی که یکی ارزنده‌ترین و تکرارنشدنی‌ترین زمان‌های موجود در زندگی فردی است از نقاط قوت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌هاست.»


دکتر مجتبی بابایی با تاکید بر این موضوع که جوانان وقت را مغتنم بشمارند و به حفظ آیات ملکوتی قرآن کریم روی بیاورند تا از هرگونه سستی و تنبلی دور باشند، گفت: «شما عزیزان باید با همت والای خود علاوه بر آموختن دروس تخصصی در رشته‌های تحصیلیتان در طول این مدت که در دانشگاه حضور دارید از لحاظ اخلاقی و عملی الگویی مناسب برای همه دانشجویان باشید و با رفتار و اعمال شایسته مشوقی موثر برای جذب دانشجویان جدید به این کانون‌ها و امور فوق برنامه‌های فعال در دانشگاه باشید.»


مسئول امور فرهنگی واحد تویسرکان هم در مورد کانون‌ها، هیات‌های مذهبی، تشکل‌های دانشجویی و شرح وظایف کانون‌های مستقل دانشجویی پرداختند.


حجت الاسلام بت شکن از دانشجویان به عنوان قشر متفکر جامعه نام برد و عنوان کرد: «تشکل‌های دانشجویی باید با توجه به تاکیدات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مورد انتخابات پیش رو بیش از پیش به مسئله انتخابات حساسیت داشته باشند و مراقب و مواظب توطئه‌های دشمنان کشور باشند.»


در پایان هر یک از دبیران به بحث و تبادل نظر درباره فعالیت هر چه بهتر کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند و بابایی نیز قول مساعدت و همکاری به اعضای کانون‌های فرهنگی داد.


آغاز ثبت نام ۲۲مین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) ویژه دانشجویان، اساتید در بخش‌های کتبی و شفاهی


دکتر علی اکبر عسکری معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم از آغاز ثبت نام ۲۲ مین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) ویژه دانشجویان، اساتید در بخش‌های کتبی و شفاهی خبر داد و گفت: «با برگزاری این مسابقات واعلام نتایج به نفرات برترهدایای ارزنده‌ای ازقبیل: وجه نقد-اضافه نمودن دونمره به یکی از دروس عمومی و یژه دانشجویان-اهداء لوح سپاس به نفرات برگزیده و برخورداری از امتیاز فرهنگی ویژه اساتید تعلق خواهد گرفت.»


بنابراین علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به کانون قرآن و عترت (ع) واقع در دفتر فرهنگ اسلامی واحد (به محمدی فر و زاد روش کار‌شناسان فرهنگی) مراجعه کنند.


برگزاری کارگاه آموزشی ایده های کارآفرین و دانش بنیان و حمایت از آنها در واحد صوفیان


کارگاه آموزشی با عنوان ایده های کارآفرین و دانش بنیان و حمایت از آنها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان برگزار شد.


این کارگاه آموزشی به مدت 8 ساعت از سوی دکتر علیرضا توکلی مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تدریس شد و شرکت کنندگان که از واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی حضور داشتند با روشهای حمایت از ایده های خلاقانه و طرح های ارائه شده آشنا شدند.


از اهداف این دوره آشنایی با مراحل حمایت از ایده‌های کارآفرین و دانش‌بنیان در دانشگاه و بالابردن سطح آگاهی مخاطبان از مباحث مربوط به مراکز رشد، فناوری و توسعه کارآفرینی و تاثیرگذاری در نحوه اطلاع‌رسانی مباحث مربوط به فناوری و همچنین جذب ایده های نو و فناور از سوی مخاطبان و راه اندازی شرکت های دانش بنیان را می توان نام برد.


توجه به توانایی خلاقیت افراد به ویژه قشر جوان و پرهیجان این مرز و بوم، در راستای پیشرفت و تعالی کشور، بیش از پیش ضروری است که جوانان مستعد متاسفانه نمی‌دانند چگونه ایده های ذهنی خود را پرورش داده و به عمل تبدیل کنند و اطلاعی از چگونگی ثبت اختراع و تجاری سازی ایده خود ندارند که برگزاری چنین کارگاههایی در حوزه های نوآوری و فناوری برای قشر فرهیخته امری ضروری است.


برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در واحد پارس آباد


عصر دیروز یک دوره مسابقه شطرنج و پرتاب دارت بمناسبت هفته تربیت بدنی بین کارکنان و اعضای هیأت علمی واحد پارس آباد در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.


در این سری از مسابقات در بخش پرتاب دارت در قسمت آقایان، علی علی کشی زاده اول، جمال هلالی دوم و پیمان عیوضی رتبه سوم را به خود اختصاص داد.


در قسمت خواهران نیز خانم شبنم بصیری رتبه اول رو به خود اختصاص داد و دیگر بانوان از کسب جایگاه مناسب جا ماندند.


بخش شطرنج نیز که بصورت دو حذفی برگزار شد پرویز طلوعی و امین کیانزاده به فینال مسابقات راه یافتند.


کسب مقام ورزشی از سوی خواهران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب


کسب مقام سومی مسابقات بدمینتون خواهران دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به خواهران دانشجوی دانشگاه داراب تعلق گرفت.


تیم بدمینتون خواهران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب که متشکل از خواهران زهرا محمدی جشنی زاری، حمیده اخلاق، زینب قهرمانی و فائزه محمدی جشنی زاری بود، توانست مقام سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد .


این دوره ازمسابقات به میزبانی واحد مرودشت برگزار شد و تیم‌های شیراز و مرودشت به ترتیب مقام اول و دوم و تیمهای داراب و ارسنجان مشترکا مقام سوم را کسب کردند.


نوزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد


نوزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با حضور رئیس دبیرخانه هیات امنای استان اردبیل دکتر بهنام آزادی، همه روسای واحد‌ها ومراکز استان، معاونت سما و روسای شوراهای تخصصی استان اردبیل در محل سالن کنفرانس واحد مشگین شهر برگزار شد.


دکتر بهنام آزادی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و رئیس جلسه نوزدهمین شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: «همه روسای واحد‌ها و مراکز آموزشی باتوجه به دستور اکید و بخشنامه سازمان در کمسیون‌های معاملات بالا‌تر از سقف مجاز حضور بازرس سازمان مرکزی در کمسیون‌های معاملات یا نماینده انتخابی سازمان در آن کمسیون الزامی بوده و همه واحد‌ها ملزم به رعایت مفاد بخشنامه سازمان مرکزی است.»


دراین جلسه همه روسای واحد‌ها ومراکز آموزشی استان مشکلات عمده واحد‌ها را مطرح کرده وسپس با بحث و بررسی مشکلات تمهیدات و دستورات لازم از سوی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان دکتر بهنام آزادی نسبت به رفع مشکلات صادر شد و با اکثریت آراء قرار شد در جلسه بعدی موضوع نحوه مشارکت واحدهای استان اردبیل در بزرگ‌ترین مجتمع خدماتی ورفاهی شمالغرب کشور در شهرستان مشگین شهر که از سوی واحد مشگین شهر با پیشرفت فیزیکی پنجاه درصد درحال احداث است مورد بررسی قرار گرفته و سپس همه واحدهای استان دراین طرح عظیم گردشگری مشارکت و سرمایه گزاری کنند.


در ادامه بحث احداث هتل در شهرستان سرعین با مشارکت استانهای اردبیل، زنجان، تبریز مورد بررسی قرار گرفت که باتوجه به نظر همه اعضا به جای احداث، خرید هتل در سرعین تصویب شد.


قدردانی معاون وزیر آموزش و پرورش از معلم دبستان سما شیراز


از مربی پرورشی دبستان سما شیراز قدردانی شد.


از طرف معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و رئیس سازمان دانش آموزی به عرفانه یزدانی مربی پرورشی پیش دبستانی و دبستان پسرانه سما شیراز به دلیل فعالیتهای پرورشی در مدرسه لوح سپاس اهدا شد.


محمدرضا قائدی معاون دانشگاه ورئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما شیراز کسب این موفقیت را به مدیر مدرسه ،مربیان و دانش آموزان تبریک گفت.


دیدار دانشگاهیان واحد آیت الله آملی با بیت امام (ره)


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی از برگزاری اردوی فرهنگی جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان به جمکران و دیدار با بیت امام خمینی (ره) خبر داد.


مجتبی ابراهیمی در حاشیه جلسه شورای فرهنگی واحد آیت الله آملی به آنا گفت: «در جلسه امروز شورای فرهنگی با برگزاری چندین برنامه فرهنگی موافقت کرد.»


وی افزود: «نمایش میدانی حضرت رقیه(س) محفل شعر عاشورایی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت ایام اربعین حسینی در این واحد برگزار خواهد شد.»


ابراهیمی گفت: «به پیشنهاد تشکل های دانشجویی از حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان برای سخنرانی در دانشگاه دعوت به عمل می آید.»


وی از برگزاری کارگاه عفاف وحجاب در راستای ترویج واشاعه مناسب فریضتین امربه معروف ونهی از منکر خبر داد.


برگزاری مانور امداد و نجات به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید


به همت کانون دانشجویی هلال احمر و به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور امداد و نجات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید برگزار شد.


در این مانور که با حضور مسئولان ادارات، نهادها و ارگانهای دولتی و غیردولتی هیات رئیسه، استادان، کارکنان ودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید در محوطه این واحد دانشگاهی برگزار شد، شرکت کنندگان آمادگی وتوان خودرا در روبرو شدن با حوادث غیر مترقبه به نمایش گذاشتند.


هم‌اندیشی رئیس واحد شیروان با استادان هیات علمی


ابوالفضل فرهادی در اولین جلسه هم اندیشی با اعضای هیات علمی، گزارش فعالیت‌ها و اقدامات ۴۵ روزه ریاست خود و برنامه‌های آتی واحد را بیان کرد و گفت: «به افزایش سطح رفاه و رضایتمندی استادان محترم، توجه ویژه شده، در همین راستا؛ تجهیز تمام کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها به ویدئو پروژکتور و بازسازی و تعمیر کلاس‌ها انجام شده است و همچنین به مدیران گروه برای ارائه مطالب در کلاس لپ تاپ اختصاص داده شده است.»


وی افزود: «به استادان پیشنهاد می‌شود در فعالیت‌های پژوهشی و ارائه طرح‌های پژوهشی کوشا باشند و با بالابردن سطح معلومات و مطالعه بیشتر رضایت دانشجو را تامین کرده و در اولویت کاری خود قرار دهند.»


فرهادی اضافه کرد: «با توجه به اینکه دانشگاه محل پویایی و نشاط است، استادان نباید در حالت سکون و بی‌تحرکی باقی بمانند و نسبت به ارتقاء مرتبه علمی و ثبت نشریه بکوشند.»


در پایان جلسه استادان درخواست‌ها، پیشنهادات و نظرات خود را در فضای صمیمانه بیان کردند و رئیس واحد قول همکاری و مساعدت داد.


خونگیری سازمان انتقال خون استان فارس از پرسنل و دانشجویان واحد زرقان


به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد زرقان و استقرار یک دستگاه اتوبوس سازمان انتقال خون در محوطه دانشگاه، پرسنل و دانشجویان، خون سالم خود را برای زندگی دوباره به افراد نیازمند اهدا کردند.


معاون دانشجویی واحد زرقان بیان کرد: «اهدای خون یکی از عوامل مهم پیوند با همنوع، نجات زندگی، احساس مسؤولیت، و در ‌‌نهایت کسب رضایت پروردگار به شمار می‌رود که این امر با اطلاع، انتخاب صحیح اهدا کننده بر اساس نیاز حیاتی جامعه تحقق می‌پذیرد و بدنبال آن باعث ترویج فرهنگ اهدای خون می‌شود.»


حسین کارگر افزود: «نقش جوانان در ترویج فرهنگ اهدای خون بسیار مهم و اساسی است و با عنایت به شعار سازمان بهداشت جهانی با اهدا خون زندگی را به اشتراک بگذاریم، اهدای هر واحد خون از سوی اهداکنندگان می‌تواند جان سه فرد نیازنمند به خون را از مرگ نجات دهد. اهدا خون نه تنها نجات بخش جان انسان‌های دیگر است بلکه ضامن سلامتی خود فرد هم است. طبق اذعان اطبا و کار‌شناسان کسانی که نسبت به اهدای خون مبادرت می‌کنند، خون سالم‌تری نسبت به سایر افراد دارند.»


برگزاری سخنرانی های علمی و کاربردی در واحد تهران غرب‎


دو سخنرانی علمی و کاربردی از سوی اعضای هیات علمی واحد تهران غرب با هماهنگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد با هدف بالابردن سطح آگاهی و معلومات و ارتقا توان علمی، آموزشی، پژوهشی و حتی فرهنگی دانشجویان از طریق ارائه تجربیات و دیدگاههای صاحب نظران و پژوهشگران در سطوح مختلف در زمینه موضوعات تخصصی آموزش و ارائه یافته‌های جدید به شرکت کنندگان برگزار شد.


سخنرانی اول با عنوان «نظام رتبه بندی دانشگاه‌ها در ایران و جهان» از سوی هادی رزقی شیرسوار استادیارگروه مدیریت آموزش عالی واحد با این هدف که توجه به اهمیت و جایگاه آموزش عالی در توسعه و رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور‌ها و توجه به نظام رتبه بندی می‌تواند موجب ارتقا کارکرد آموزشی، پژوهشی و خدمات اجتماعی دانشگاه‌ها شود با حضور جمع کثیری از دانشجویان ارشد و دکتری مدیریت در سالن اجتماعات ملاصدرا دانشکده مدیریت واحد تهران غرب برگزار شد.


در این جلسه سعی شد دانشجویان با تاریخچه آموزش عالی درایران و جهان، تاریخچه نظام رتبه بندی در جهان، مهم‌ترین نظام‌های رتبه بندی در جهان و کاربردی‌ترین نظام‌های رتبه بندی مورد استفاده دانشگاه‌های ایران آشنا شوند.


سخنرانی دیگر با عنوان «سبک زندگی قرآنی» از سوی عصمت سوادی استادیارگروه معارف اسلامی واحد با هدف رسیدن به این شیوه زندگی در سالن کتابخانه دانشکده علوم انسانی واحد تهران غرب برگزار شد.


در این جلسه سعی شد دانشجویان با هر یک از مضامین سبک زندگی دانشجوی جوان مسلمان تابع تفسیر او از زندگی است، سبک زندگی دانشجوی جوان مسلمان عقلانیت و تکلیف او دربرابر خداوند است، سبک زندگی دانشجوی جوان مسلمان خودسازی و جامعه سازی است آشنا شوند.


کارگاه تخصصی پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد


کارگاه تخصصی پدافند غیر عامل با حضور دانشگاهیان دانشگاه‌های شهرستان مرند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با حضور جناب سرهنگ هنرور جانشین فرمانده ناحیه سپاه مرند برگزار شد.


جانشین فرماندهی ناحیه سپاه مرند گفت: «موضوع پدافند غیر عامل در جهان هستی از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است و با متمدن شدن جوامع بشری و شکل گیری زندگی شهری احساس نیاز به امنیت بیشتر شد و جوامع بشری برای ایجاد امنیت و حافظت شهر از تهاجم دشمنان اقدام به ساخت و احداث موانع دفاعی در پیرامون شهر کردند.»


سرهنگ هنرور افزود: «وظیفه خطیر و حیاتی ما دردنیای پر چالش مملو از منازعات و مناقشات، مصون سازی کشور از طریق بالا بردن قدرت بازدارندگی، ارتقای پایدار و آستانه مقاومت ملی، مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت‌ها و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات متنوع فراروی پیرامونی و فضای سرزمینی نظام جمهوری اسلامی ایران است اقدامات پدافند غیر عامل در این راستا نقش و جایگاهی حیاتی را در حفظ زیرساخت‌ها و امنیت ملی کشور ایفا کرده و به عهده دارد.»


وی رویکرد تخصصی پدافند، اهمیت دفاع غیر عامل، لرزوم شناخت و آموزش پدافند غیر عامل را برای شرکت کنندگان ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته