دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 21:22

توضیحات بعیدی نژاد درباره اهدای جایزه مشترک چاتم هاوس به ظریف و کری

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا در مطلبی درباره چگونگی واگذاری جایزه چاتم هاوس به وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه آمریکا توضیح داد.
کد خبر : 128579

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، حمید بعیدی نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا درباره اهدای جایزه چاتم هاوس به وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در گروه تلگرامی خود نوشت: «موسسه معتبر چاتم هاوس امروز دکتر ظریف و جان کری را به عنوان موثرترین افرادی که به ارتقاء امنیت بین المللی در سال 2016 کمک کرده اند اعلام کرد. این موسسه تصمیم خود را بر اساس نظر و رأی اعضای هیات مدیره خود اتخاذ کرده است.


موسسه چاتم هاوس سالانه بیش از 300 کنفرانس، میزگرد و کارگاه آموزشی با حضور شخصیت های سیاسی دولتی، علمی و تحقیقاتی جهانی برگزار می کند. تنوع موضوعات و پروژه های تحقیقاتی انجام شده، وجود بیش از سه هزار محقق و پژوهشگر در جدول همکاران موسسه، در اختیار داشتن آکادمی اختصاصی که به برگزاری دوره های دوازده ماهه برای محققین مبادرت دارد و کتابخانه تخصصی از جمله مزیت های این موسسه به شمار می آیند. فعالیت های تحقیقاتی این موسسه با همکاری 158 سازمان دولتی، آژانس ها، بنیادهای خصوصی و شرکت های اطراف دنیا انجام می شود. این موسسه در حال حاضر 3400 عضو فعال و 360 عضو همکار دارد.


مجله این موسسه تحت عنوان جهان امروز، از جمله منابع معتبر برای تحلیل گران سیاست بین الملل به شماره می آید و همچنین کتابخانه آن از جمله مجموعه های غنی علمی محسوب می شود که به صورت دیجیتال قابل دسترسی و تحقیق برای عموم است.


چاتم هاوس از جانب دانشگاه پنسیلوانیا برای هشت سال پیاپی به عنوان بهترین مرکز تحقیقاتی خارج از امریکا شناخته شد و در سال 2016 از سوی مجله سیاست خارجی به عنوان بهترین موسسه در زمینه مطالعات سیاست خارجی و روابط بین الملل در دنیا یاد شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته