دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 20:50

ظریف و کری برنده جایزه موسسه چاتم هاوس شدند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا جایزه سالانه چاتم هاوس را از آن خود کردند.
کد خبر : 128577

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از وبسایت چاتم هاوس، وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه آمریکا از سوی این موسسه برای دریافت جایزه سالانه انتخاب شده اند.


بر اساس این گزارش، چاتم هاوس جوایز سالانه خود را به افرادی اختصاص می دهد که در طول یک سال سهم قابل توجهی در بهبود روابط بین الملل داشته اند.


جایزه امسال به دلیل مذاکرات موفقیت آمیز هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در سال 2015 که از موفقیت آمیز ترین مذاکرات بین المللی در قرن 21 بوده است به جان کری و محمد جواد ظریف اختصاص پیدا کرد.


لوران فابیوس، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه، کریستیانا فیگورس، از مقام‌های سازمان ملل متحد و آتاهیرو جگا، رئیس کمیسیون انتخابات نیجریه از دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بوده اند.


چاتم هاوس (مؤسسه سلطنتی روابط بین‌المللی) یک سازمان غیردولتی و مرکز پژوهشی در بریتانیا است که به تحلیل چالش‌های استراتژیک می‌پردازد. از چاتم هاوس به عنوان اندیشگاه سیاست خارجی کشور بریتانیا یاد می‌شود.


چاتم‌هاوس که در ابتدا عنوان «مؤسسه سلطنتی امور بین‌الملل» را داشت سال ۱۹۲۰ میلادی در لندن تأسیس شد. بعدها و در سال ۲۰۰۴ میلادی این نهاد به «چتم هاوس» که برگرفته از نام ساختمان مقر این مؤسسه در میدان سنت جیمز لندن است، تغییر یافت.


این نهاد یک مؤسسه غیرانتفاعی و غیردولتی با هدف تحلیل افزایش درک نسبت به موضوعات بین‌المللی و تحولات جاری به شمار می آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته