دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 09:13
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی خبر داد

تشکیل تعاونی‌های دانشجویی و دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی از امضای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکیل تعاونی‌های دانشجویی و دانش‌بنیان خبر داد.
کد خبر : 1285

حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش‌های بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: در این تفاهم‌نامه سعی کردیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای تشکیل تعاونی‌های دانشجویی و دانش‌بنیان استفاده کنیم، چرا که هرچه تعاونی‌ها بیشتر در عرصه‌های دانشگاهی ورود کنند، دانش‌آموختگان بیشتری وارد بازار کار می‌شوند.


وی افزود: دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل خود تعاونی‌های دانشجویی را راه‌اندازی و پس از ثبت شخصیت‌ حقوقی آن، حتی بخشی از امور دانشگاه مانند اداره خوابگاه، نشر و... را نیز بر عهده بگیرند. از طرفی با توجه به قابلیت شخصیت حقوقی تعاونی‌ها، می‌توان دوره‌های کارورزی دانش‌آموختگان را از طریق این تعاونی‌ها و در دانشگاه‌ها را پی گرفت.


کلانتری با تاکید بر اینکه تشکیل تعاونی‌های دانشجویی و دانش‌بنیان با این حجم گسترده نخستین تجربه ما با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی است، ادامه داد: تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز تعاونی‌هایی هستند که دانشجویان در حال فارغ‌التحصیلی می‌توانند خارج از محیط دانشگاه در آن فعالیت‌های تولیدی و صنعتی داشته باشند. البته برای عضویت در این تعاونی‌ها باید افراد دارای مدرک فوق‌لیسانس یا دکتری باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته