دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 14:32

بطحایی: آموزش و پرورش از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره استقبال می‌کند

سرپرست وزارت آموزش وپرورش از استقبال این نهاد نسبت به تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره و همچنین ادامه فعالیت‌های وزارتخانه به روال سابق خبر داد.
کد خبر : 128473

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، محمد بطحایی سرپرست وزارت آموزش وپرورش پیرامون روند فعالیت‌ها در این وزارتخانه با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که برای انتخاب وزیر وجود دارد، اظهار کرد: سرپرستی در این وزارتخانه ادامه می‌یابد تا زمانی که فرد معرفی شده به مجلس، ابلاغ فعالیت‌ به عنوان وزیر را اتخاذ کند.


وی یادآور شد: نامه‌ای از سوی مراجع مربوطه نسبت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش ابلاغ نشده و امیدواریم هرچه زود‌تر فردی اصلح به عنوان وزیر انتخاب شود.


بطحایی با بیان اینکه ممکن است این سرپرستی چند روز تا چند هفته ادامه یابد عنوان کرد: آموزش و پرورش برنامه‌ها را طبق روال سابق ادامه می‌دهد و دیروز نیز اولین جلسه شورای معاونان تشکیل شده که برنامه‌های این وزارتخانه برای اجرایی شدن مورد بررسی قرار گرفت.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند نظارت و فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: موضوعات اخیر این صندوق از ۲ مجرای دستگاه قضایی، تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه در مراجع قضایی پیگیری‌ها با دقت بسیار بالایی نسبت به شفاف‌سازی مسائل در جریان است، افزود: روند تحقیق و تفحص عملکرد صندوق ذخیره را از زمان تأسیس تاکنون ارزیابی کرده‌ایم به طوری که تمامی دست‌آوردهای مثبت و مشکلات آن روشن شده است.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز کارگروهی که باید توسط نماینده‌ها برای تحقیق و تفحص تعیین شود قطعی نشده، گفت: در حال حاضر پیش جلسه‌ای با نماینده عضو تحقیق و تفحص برگزار شده و مسیر، چهارچوب و نوع اطلاعاتی که باید صندوق در اختیار کارگروه و نمایندگان تحقیق و تفحص قرار دهد، مشخص می‌شود.


بطحایی با بیان اینکه امیدواریم هر چه زود‌تر فعالیت‌های صندوق مورد بررسی قرار گیرد، یادآور شد: آموزش و پرورش به عنوان نماینده جامع فرهنگیان از تحقیق و تفحص صندوق استقبال می‌کند.


وی بیان کرد: ‌در جلسه معارفه مدیر عامل جدید صندوق ذخیره که امروز برگزار شد، تمامی اعضا موظف به همکاری هستند و باید اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار دهد چرا که این روند تمامی جوانب آشکار و پنهان فعالیت‌های صندوق را مشخص می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب