دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 13:52
کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

کودکان زیر 5 سال، پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند

کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: کودکان زیر پنج سال پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.
کد خبر : 128445

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مجید حنیفه گفت: همه ساله به علت مراجعه زیاد بیماران به مراکز درمانی ناشی از مسمومیت دارویی از تاریخ یکم تا هفتم آبان به عنوان هفته پیبشگیری از مسمومیت دارویی نامگذاری شده است تا در این هفته بتوان با اطلاع‎رسانی و آگاهی ‎بخشی آمار این مسمومیت‌‏ها را کاهش داد.


وی با بیان اینکه مصرف بیش از مقدار دارو (بیش از میزان تجویز شده توسط پزشک) به عنوان شایع‌ترین علت بروز مسمومیت دارویی در جهان است، افزود: کودکان زیر پنج سال پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.


حنیفه مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک را از دیگر عوامل بروز مسمومیت عنوان کرد و گفت: بعضی از داروهای گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می‎تواند مسمومیت‎های منجر به مرگ ایجاد کند.


این کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دنشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و گسترش استفاده از سیستم‌های گرمایشی،‌ خاطرنشان کرد: می‌توان با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز از مسمومیت با گاز منوکسید کربن پیشگیری کرد..


وی افزود: خرید و فروش سم حشره‎کش فسفید آلومینیوم (قرص برنج) به علت وجود سم بالا ممنوع است.


حنیفه به افرادی که مصرف مواد مخدر دارند، تأکید کرد که ناخالصی‎های موجود در انواع مواد مخدر در برخی موارد از خود ماده مخدر مرگ‌بارتر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته