دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 09:28

شبکه «العالم» دوباره کاربری‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی در دست گرفت

کارشناسان فنی شبکه خبری «العالم» کاربری‌های این شبکه در «توییتر» و «یوتیوب» را که به‌وسیله هکرهای وابسته به دستگاه اطلاعاتی عربستان به دلیل پوشش خبری تجاوز عربستان به یمن هک شده بود، مجددا در اختیار گرفتند.
کد خبر : 12844

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مسئولان «العالم» اعلام کردند: کاربری این شبکه در «توییتر» و «یوتیوب» صبح روز یکشنبه به‌وسیله هکرهایی که وابسته به دستگاه اطلاعاتی عربستان بودند، هک و اخبار دروغی درباره یمن به ویژه «عبدالملک حوثی» به‌وسیله هکرها بر روی آن منتشر شد.


شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان به ویژه «العربیه» با هدف افزایش روحیه سربازان متجاوز سعودی به مردم بی‌دفاع یمن و در چارچوب جنگ روانی در اقدامی گسترده و هماهنگ اقدام به انتشار خبرهای ساختگی و دروغ کردند که در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه روی صفحات هک‌شده منتشر شده بود.


با وجود موضع‌گیری سریع «العالم» درباره کذب بودن این خبرها و اطلاع‌رسانی درباره هک صفحات «توییتر» و «یوتیوب»، رسانه‌های عربستانی حاضر به انعکاس نظر «العالم» و حذف خبرهای دروغ از صفحات اینترنتی خود نشدند.


چنین اقدامی در حالی انجام شد که شبکه خبری «العالم» جنایت‌های عربستان سعودی در یمن در 20 روز گذشته را در اقدامی حرفه‌ای به اطلاع افکار عمومی بین‌المللی و کشورهای عربی رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته