دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 13:32

یونسی: دولت قبل در مقابل تذکر کارشناسان حوزه آب می‌گفت شما حرف نزنید/ بیکاری یک خطر بزرگ برای کشور است

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی درجمع مردم شازند، در سخنانی با اشاره به مشکلات مختلف امروز در کشور، تأکید کرد: بسیاری از مشکلات کنونی محصول بی‌تدبیر دولت قبل است.
کد خبر : 128431

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از انسجام ملی، حجت‌الاسلام علی یونسی، که به نمایندگی از طرف حسن روحانی در شهرستان شازند، حضور یافته بود در جلسه شورای اداری این استان، درجمع امامان جمعه منطقه و فرماندار و مسوولان شهرستان و همچنین نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی، ایراد کرد.


یونسی، در ادامه افزود: بسیاری از مشکلاتی که همه را رنج می‌دهد به خاطر بی‌تدبیری‌های گذشته است.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، به یکی از این مشکلات اشاره کرده و گفت: کمبود آب همیشه این کشور را رنج داده و این مشکل به خصوص در مرکز همیشه بوده است اما در گذشته و دولت قبلی، با این تصور که آب نعمت خداست و باید استخراج شده و در اختیار مردم قرار گیرد و بی‌رویه مصرف شود، اقدامات غیرکارشناسی انجام گرفت.


یونسی، یادآور شد که در همان زمان وقتی کارشناسان امر در حوزه آب و ذخایر آبی تذکر می‌دادند که این کار را نکنید گوشی برای شنیدن نبود و پاسخ این بود که شما حرف نزنید. اگر گفته می‌شد که این ذخایر آبی، را با حساب و کتاب مصرف کنید آنان را از بیان چنین حرفایی منع می‌کردند و اساسا کسی به این حرف‌ها گوش نمی‌کرد و نتیجه این شد که دل زمین خالی شد و فاجعه غیرقابل جبرانی اتفاق افتاد و آن مسأله بی‌آبی و خشکسالی است.


وی، به اقدامات دولت تدبیر و امید در رفع این مشکلات اشاره کرد و گفت: یک دریاچه بزرگ با بی‌تدبیری‌های گذشته؛ در حال خشکیدن بود که البته این دولت به داد رسید و هم‌اکنون در حال احیای دریاچه ارومیه است.


یونسی گفت: هم‌اکنون به دلیل استفاده بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب از آب و منابع زیرزمینی، بستر زمین خشک شده و در حال نشست است و این چیزی جز سیاست‌های غیرکارشناسی و غیرمدبرانه و بهره نگرفتن از نظرات کارشناسان نیست.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری یادآور شد که کارشناسی، دانش، فن و علم، همه لازم بوده و بخشی از وظایف بشری است و خداوند هیچ چیز را بدون اندازه و بدون حساب و کتاب نیافریده بلکه بر اساس نظم دقیق خدایی همه چیز آفریده شده لذا اگر بشر از نظم خارج شد همه چیز خراب می‌شود و در دوره قبل بسیاری از امور بیهوده انجام شد. فرودگاه و سد و .. و از این قبیل نیازها بیش از اندازه ساخته شده و هر چه گفتند نکنید کسی گوش نکرد. در حالی که مدیریت‌ها باید بر اساس نظرات کارشناسی باشد و نظر کارشناس در همه جا مطاع است و اگر نظر کارشناسی عمل می‌شد این اتفاقات رخ نمی داد.


او با اشاره به اینکه «هیچ چیزی فقر و بیکاری در جامعه را توجیه نمی‌کند، افزود: برای رفع این مشکلات در جامعه باید همه حتی من روحانی در مسائل فنی تابع نظر کارشناسان امر باشیم. کشور باید بر اساس تدبیرو تخصص اداره شود و نه بر محور نظرات شخصی.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در واکنش به نظر کسانی که عملا با عمل فناوری با این بهانه که خارجی است مخالفت می‌کنند، یادآور شد: باید توجه کرد که اسلام عین فناوری و علم و دانش است و توجه به آن،‌ نه چیز دیگر. و مسئله بیکاری و اشتغال ،‌امروز مهمترین مسئولیت ودغدغه دولت است و مهم‌تر از رفع بیکاری و اشتغال در جامعه وجود ندارد.


وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، هشدار داد که موضوع بیکاری در عین حال خطری بزرگ برای کشور است و هرچه دیرتر به این مهم توجه شود ممکن است تبدیل به یک بحران امنیتی و بسیار خطرناک شود.


یونسی گفت: همه امکانات لازم برای پیشرفت و رفع بیکاری در ایران وجود دارد و ما کشوری بالقوه غنی و ثروتمند هستیم و نیروی کار لایق و کارگر ماهر،‌ همچنین متخصص و مدیر در تمام سطوح داریم و لذا هیچ چیزی فقر و بیکاری را توجیه نمی‌کند.


این عضو دولت تدبیر و امید،‌ در ادامه به ضرورت سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در کشور اشاره و تأکید کرد: لزوما نباید در همه جا، کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه گذارانی در کشور ما هستند که در صورت احساس امنیت،‌ قطعا آمادگی سرمایه گذاری دارند.


وی در همین باره افزود: اگرچنانچه اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد و فرهنگ برخورد با سرمایه‌گذاران نیز تقویت شود،‌ به طور طبیعی بستر سرمایه‌گذاری برای توسعه و پیشرفت در ایران وجود دارد. باید کارآفرینی را مقدس شمرد و بر تقویت آن اصرار داشت.


او همچنین به نواقص موجود در کشور و سیستم اداری و اجرایی ونهادهای مسئول اشاره کرد و با ابراز تأسف از وجود این نواقص و کارشکنی‌ها در این زمینه،‌ گفت: متأسفانه این کارشکنی و رقابت کاذب میان ادارت و نهادها شرایط فرهنگی را برای تولید و کارآفرینی با مشکل روبه‌رو ساخته و لذا باید هر چه سریع‌تر این مشکلات را برطرف و بستر کار و فعالیت اقتصادی سالم را در جامعه فراهم کرد زیرا راهی به جز سرمایه‌گذاری در کشور وجود ندارد.


نماینده اعزامی رئیس‌جمهوری به شازند اراک، در پایان از اراک به عنوان مرکز و قلب ایران یادکرد و گفت: آیات عظام گلپایگانی،‌ اراکی و خوانساری از این منطقه هستند و این سرزمین واجد سرمایه‌های مادی و معنوی فراوان است.


علی یونسی، با تقدیر از استقبال گرم مردم استان از رئیس‌جمهوری، و قدردانی از مقامات محلی و امامان جمعه،‌ تاکید کرد که درخواست‌های آنان را تقدیم رئیس‌جمهوری خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته