دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 09:16

حمله جنگنده‌های عربستان به مناطق مسکونی در صعده

جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ادامه تجاوز به یمن روز گذشته (سه‌شنبه) مناطق مسکونی در منطقه‌ای مرزی واقع در صعده را هدف قرار دادند .
کد خبر : 12834

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «العالم»، در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان که ساعاتی پس از هجوم آنان به خطوط انتقال برق در «فرضه» واقع در میان صنعا و مارب انجام شد، چند اردوگاه و تاسیسات حیاتی در شهر «ذمار» در مرکز یمن هدف قرار گرفت.


ائتلاف عربی همچنین در حملات خود چندین منزل مسکونی در استان «صعده» واقع در شمال کشور را بمباران کردند که آمار کشته ها و مجروحان آن تاکنون منتشر نشده است.


به‌دنبال حمله به خطوط انتقال برق در «مارب» و «نهم»، برق در سرتاسر کشور قطع شد.


جنگنده‌های ائتلاف عربی با بمباران محور «عتق» در استان «شبوه» در شرق کشور، ده‌ها کشته و زخمی از غیرنظامیان برجای گذاشتند. همچنین پژوهشکده فنی و صنعتی در «بیضا» واقع در جنوب شرق یمن هدف اصابت بمب‌های هواپیماهای سعودی و ائتلاف قرار گفت. ائتلاف سعودی اردوگاه حمزه در «اب» و استادیوم ورزشی 22 می و سیستم‌های ارتباطاتی را هدف حملات خود قرار داد.


سرهنگ «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی مطبوعاتی در صنعا گفت: نیروهای سعودی به جز هدف قرار دادن زیرساخت‌ها برای غیرنظامیان، چیزی را محقق نکردند.


وی تاکید کرد که پاسخ ما به این حملات در راه است اما نه عربستان و نه آمریکا زمان و چگونگی این پاسخ را تعیین نخواهند کرد.


بمباران یمن به‌وسیله هواپیماهای عربستان سعودی و کشورهای هم‌پیمان آن از ششم فروردین تاکنون موجب کشته شدن صدها غیرنظامی و مجروح شدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه یمن شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته