دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 10:22

در دیدار بارزانی و کارتر چه گذشت؟

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار توافق سیاسی برای حمایت از اجزای عملیات موصل بعد از نابودی داعش شد و وزیر دفاع آمریکا خواستار اجرای عملیات آزادسازی رقه از دست داعش شد.
کد خبر : 128290

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، اشتون کارتر روز گذشته (یکشنبه) خواستار انجام عملیات عقب راندن گروه داعش از شهر رقه سوریه هم‌زمان با حمله به شهر موصل شد.


کارتر در خلال سفر به اقلیم کردستان عراق که با هدف رایزنی برای عملیات کنونی موصل انجام شده بود، گفت: «ما می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات عقب راندن داعش از رقه را ببینیم.»


وی افزود: «ما با شرکایمان (در سوریه) برای اقدامات اضافی همکاری می‌کنیم و می‌خواهیم هم‌زمان دو عملیات انجام شود.»


این در حالی است که هفته گذشته نیروهای عراقی عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی موصل از دست داعش آغاز کرده‌اند، شهری که آخرین شهر بزرگ تحت کنترل داعش در عراق به‌شمار می‌رود.


آمریکا ائتلافی بین‌المللی از 60 کشور تشکیل داده است تا با عملیات هوایی و آموزش‌های نظامی نیروهای عراقی و استقرار مستشاران در میدان نبرد، از نیروهای عراقی در جنگ با داعش حمایت کند. در حال حاضر گروه داعش در موصل خسارت‌های زیادی دیده است و رقه مقر خلافت (خودخوانده) این گروه به‌شمار می‌رود.


کارتر گفت: «اجرای هم‌زمان دو عملیات موصل و رقه بخشی از نقشه ما بوده است.»


از سوی دیگر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر لزوم وجود نقشه و توافق سیاسی درباره آینده شهر موصل برای تضمین به‌وجود نیامدن مشکلات بزرگ در آینده و حمایت از تشکل‌های مختلف تاکید کرد.


بارزانی در مراسم استقبال از اشتون کارتر و هیات همراه، از اهمیت سیاسی و نظامی شکست دادن داعش در موصل، منطقه و جهان گفت و نسبت به همکاری به‌وجود آمده میان نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق ابراز رضایت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته