دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 09:49
در گفت و گو با آنا؛

محمود افشاردوست: این هفته جلسات بررسی عملکرد لوزانو را شروع می کنیم/با بازیکنان حاشیه ساز برخورد می کنیم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون والیبال قوانین سفت و سختی دارد و مطمئن باشید با بازیکنانی که بازی را به درگیری می کشانند، برخورد خواهد کرد.
کد خبر : 128272

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره تکلیف لوزانو برای هدایت تیم ملی والیبال گفت: «ما قرار است از این هفته جلسات بررسی عملکرد لوزانو را در المپیک ریو برگزار کنیم و از کارشناسان این امر هم دعوت کرده‌ایم تا در این جلسات شرکت کنند تا در مورد این مربی تصمیم نهایی را بگیریم. به طور حتم ظرف دو الی سه هفته آینده جمع بندی نهایی را انجام می دهیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.»


وی در پاسخ به اینکه گزینه ای مدنظرشان برای هدایت تیم ملی دارند یا خیر، اظهار کرد: «نه هنوز به آن مرحله نرسیدیم. ما ابتدا عملکرد لوزانو را مورد بررسی قرار می دهیم و اگر همگی متفق القول به این نتیجه برسند که لوزانو گزینه مورد نظر تیم ملی نیست آن وقت گزینه های دیگر مطرح می شود.اما آن چیزی که مشخص است این که فدراسیون عجله ای برای مشخص کردن تکلیف لوزانو ندارد و با توجه به وقتی هم که در اختیار داریم این روند را آرام و پیوسته انجام خواهیم داد.»


افشاردوست همچنین در مورد هفته اول رقابت های لیگ برتر و حواشی که به وجود آمد، عنوان کرد: «در فدراسیون والیبال اساسنامه کمیته انضباطی جدا از سازمان لیگ است و ما طبق آن عمل خواهیم کرد. والیبال ورزش خانوادگی و دانشجویی است و در این چند سال اخیر محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است و به همین سادگی اجازه نمی دهیم که اسیر حواشی شود. بازی شهرداری ارومیه و پیکان ناظر دارد و او هم موظف است گزارش بازی را برای فدراسیون ارسال کند و ما هم آن را بررسی خواهیم کرد.»


دبیر فدراسیون والیبال خاطر نشان کرد: «در همه جای دنیا بازیکنان به شوخی برای یکدیگر کری می خوانند اما این موضوع نباید به جدل تبدیل شود. بین بازیکنان تیم ملی باید همبستگی و اتحاد وجود داشته باشد و اگر هم کری خوانده می شود صرفا برای شوخی باشد نه اینکه در میانه های بازی وضعیت به جدل و درگیری تبدیل شود. به طور حتم این موضوع از چشم مسئولان فدراسیون دور نخواهد ماند و با آنها برخورد خواهیم کرد. این دلیل نمی شود که بازیکن برای هر امتیاز به داور اعتراض کند و فضای بازی را متشنج کند. وقتی بازیکن در سالن نتواند رفتارش را کنترل کند و اسیر حاشیه می شود هوادار هم به طبع او دچار حاشیه می شود و نمی توان آنها را کنترل کرد. به همین دلیل باید در وهله اول خود بازیکنان درگیر این مسائل نشود و با آرامش بازی کند.»


افشاردوست همچنین در ادامه به قوانین سرسخت فدراسیون در این باره اشاره کرد و گفت: «مطمئن باشید همانطور که قبل از شروع لیگ اعلام کردیم تیم های بدهکار تا زمانی که بدهی شان را تسویه نکنند حق حضور در لیگ برتر را ندارند در مورد درگیری و تشنجی که بین بازیکنان و هواداران به وجود آمده هم اعلام نفوذ خواهیم کرد. قبل از شروع لیگ به باشگاه های بدهکار اولتیماتیوم داده بودیم که اگر بدهی شان را تسویه نکنند حق حضور در لیگ برتر را ندارند و این موضوع هم به فدراسیون ارتباط ندارد چرا که ما نمی توانیم حق شاکیان را نادیده بگیریم و بازیکنان سابق از اینکه بدهی ها گذشته شان هنوز تسویه نشده است ناراحت هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب