دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 09:05

بازداشت چند ایرانی در عملیات پلیس مالزی

پلیس مالزی روز دوشنبه از بازداشت ده‌ها تبعه خارجی که در میان آنها اتباع ایرانی نیز بودند، در یک باشگاه شبانه در شهر کوالالامپور خبر داد.
کد خبر : 1282

به گزارش خبرگزاری آنا تارنمای «نیو استریت تایمز» روز دوشنبه اعلام کرد: این افراد هنگام عملیات پلیس در خصوص قاچاق انسان در یک باشگاه شبانه تفریحی در خیابان «راملی» کوالالامپور بازداشت شدند.


بنابراین گزارش، افراد دستگیرشده از اتباع ایران، ویتنام، ازبکستان، فیلیپین و اندونزی بودند و قرار است تحت قانون مهاجرت و مبارزه با قاچاق انسان مورد بازجویی قرار گیرند. زنان بازداشت‌شده در این دستگیری ۲۱ تا ۴۰ ساله بوده‌اند.


وی گفت که در عملیات پلیس مالزی ۱۰ نفر از افسران و ۵۱ نفر از پلیس «بوکیت امان» شرکت داشتند.


پلیس اعلام کرد که هنگام ورود به این باشگاه شبانه حدود ۱۰۰ نفر از کشورهای مختلف از جمله ایران، اندونزی، فیلیپین و چند کشور دیگر در ‌آن حضور د اشتند که بازداشت شدند.


پلیس مالزی اعلام کرد افراد بازداشتشده به مقر پلیس «دنگ وانگی» برای بازجویی و انطباق اسناد منتقل شدند.


«روسله چیک» از مقامات پلیس مالزی، گفت که برخی از بازداشت شدگان خارجی مدارک شناسایی معتبر نداشتند و مدعی بودند برای بهره کشی جنسی به مالزی قاچاق شده‌اند.


مالزی یکی از سختگیرانه‌ترین نظام‌های برخورد با مجرمان و مهمان بویژه شهروندان خارجی بازداشت‌شده را در جهان دارد و شرایط زندان‌ها در این کشور بویژه برای قاچاقچیان مواد مخدر غیرقابل تحمل و زجرآور است.


سوءاستفاده قاچاقچیان حرفه‌ای از مسافران عادی از جمله زنان و گردشگران از عادی‌ترین روش‌های برای انتقال مواد مخدر به مالزی است که معمولا به دلیل نظارت جدی پلیس در بدو ورود کشف می‌شود و با توجه به ناشناخته ماندن عاملان اصلی، بازداشت شدگان مجبور به تحمل زندان‌های طولانی و شرایط سخت زندان‌ها هستند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بازداشت مالزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته