دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا خبر داد:

ساخت اولین هتل 5 ستاره در ایران با هتل‌های بین المللی روتانا/ اولویت توسعه ناوگان آسمان با بوئینگ و ایرباس

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از امضای قرارداد ساخت نخستین هتل 5 ستاره واقعی در ایران خبر داد.
کد خبر : 128157

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، احمدرضا نیک رفتار اصفهانی در نشستی خبری با تاکید بر اینکه درآمد گردشگری باید جایگزین درآمد نفتی در ایران شود، گفت: ورود یک گردشگر معادل 100 بشکه نفت صادراتی برای کشور درآمد ایجاد می کند.


وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ارتقای گردشگری در اولویت هلدینگ آتیه صباست، افزود: پس از توافق با دانشگاه لوزان و آموزش مهمانداری هتل که از ماه گذشته آغاز شد، به تازگی توافقی با هتل‌های 5 ستاره روتانا داشتیم و کار ساخت اولین هتل 5 ستاره زنجیره ای حلال را آغاز کرده‌ایم.


نیک رفتار با بیان اینکه گردشگری بین‌المللی از سوی گردشگران خارجی به ایران در حال ارتقا و افزایش است، اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی داریم حداقل 15 هتل ایرانگردی و جهانگردی با عمر بیش از 50 سال را به هتل 5 ستاره تبدیل کنیم.


نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان از زیرمجموعه‌های این هلدینگ در 6 ماهه ابتدایی امسال بین 14 شرکت هواپیمایی رتبه نخست بیشترین پروازها را کسب کرد، گفت: این هواپیمایی در گذشته 9 هواپیمای فعال، 28 هواپیمای زمین‌گیر و 3500 نفر پرسنل داشت اما طی چند سال اخیر تعداد هواپیماهای فعال را به 21 فروند افزایش داده و اجازه کاهش پرسنل ندادیم.


وی اظهار کرد: سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان طی 6 ماه از مبلغ 50 میلیارد تومان به مبلغ 330 میلیارد تومان که مورد تاکید سازمان هواپیمایی بود افزایش داده شد.


نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه بدهی شرکت هواپیمایی اسمان به 4 بانک تسویه شده است، گفت: بدهی به بانک پنجم هم در حال تسویه است. این وامی بود که در سال‌های گذشته گرفته شده بود و امروز درباره نرخ ارز در آن زمان اختلافاتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.


وی بدهی شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از منظر این که شرکت هواپیمایی آسمان‌ پروازها و مسیرهای تکلیفی از سوی دولت داشته است در حال رایزنی هستیم که این بدهی را تهاتر کنیم و منتظر ابلاغ نهایی مصوبه دولت در این حوزه هستیم.


وی درباره توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: ساخت آشیانه بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) از اهداف شرکت است، همچنین مذاکراتی در حد صحبت با امبرائر داشته ‌ایم اما اولویت ما تامین ناوگان آسمان با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است که مذاکرات اولیه در این باره با این دو کمپانی در حال انجام است.


مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه اولین آزادراه بتنی کشور به نام کنارگذر شرقی سپاهان به طول 93 کیلومتر و اعتبار 330 میلیارد تومان طی دو سال توسط این شرکت ساخته می‌‌شود، اظهار کرد: کلنگ این آزادراه از ماه پیش زده شد و در حال حاضر 800 نفر به صورت 24 ساعته در پروژه فعال هستد و ظرفیت اشتغال 5 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقم فراهم کرده است.


نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه 5 پروژه در کنار این آزادراه جانمایی شده است،افزود: این پروژه آزادراهی موجب می‌شود فاصله بین تهران و اصفهان 2.5 ساعت و فاصله اصفهان تا تهران 50 دقیقه کاهش یابد. آزادراه سپاهان در کنار مزایایی چون صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده زیست محیطی با گیت‌های پرداخت الکترونی عوارض تجهیز می‌شود.


وی به فعالیت ها و توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: اتصال کریدور ترانزیتی جاده‌ای شمال – جنوب نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.


ساخت قطار سریع‌السیر تهران – مشهد با اعتبار 5.5 میلیارد یورو


نیک‌کار اصفهانی گفت: راه‌آهن راه نجات زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است اما در سه دهه اخیر به آن توجه نشد.


وی افزود: امروز قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان با همکاری دولت و پیمانکاری قرارگاه خاتم در حال انجام است اما متعقدیم باید 5 هزار کیلومتر قطار سریع‌السیر در کشور وجود داشته باشد تا شمال به جنوب و شرق به غرب را با سیستم ریلی به هم منتقل کنیم.


وی ادامه داد: در این راستا به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که قطار سریع‌السیر تهران – مشهد را طی همکاری با شرکت میتسوبیشی و آنزوگروپ اجرا کنیم.


مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا هزینه اجرای قطار سریع‌السیر تهران- مشهد را 5.5 میلیارد یورو اعلام کرد.


آموزش زبان به رانندگان 5 فرودگاه بین‌المللی کشور


مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه آموزش کلاس زبان را برای رانندگان فرودگا‌ه‌های بین‌المللی کشور اجباری می‌کنیم،گفت: در حال حاضر این پروژه را در 5 فروگاه‌های بین‌المللی آغاز کرده‌ایم.


وی افزود: گردشگری قطعا باید در ایران مورد توجه خاص باشد چون ما زیرساخت‌های گردشگری قوی داریم.


مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه گردشگری بین‌المللی از سوی گردشگران خارجی به ایران در حال ارتقا و افزایش است گفت: در حال حاضر در پروازهای بین‌المللی ما گردشگران خارجی زیادی وجود دارند و این گردشگران پس از ورود به کشور در اولین گام با رانندگان تاکسی برخورد دارند که باید آموزش زبان ببینند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته