دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1395 - 14:13

نماینده اسدآباد در مجلس: وزیر آینده آموزش و پرورش وضعیت فرهنگیان را تقویت کند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر آینده آموزش و پرورش باید شرایط تقویت وضعیت فرهنگیان را داشته باشد.
کد خبر : 128123

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اکبر رنجبرزاده در تذکر شفاهی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: آموزش و پرورش و فرهنگیان نیازمند آسایش و آرامش هستند لذا باید فردی سکان این وزارتخانه را برعهده بگیرد که شرایط تقویت وضعیت فرهنیگان را داشته باشد.


وی در تذکری به رئیس جمهوری گفت: مشکل اصلی کشور اشتغال، تولید و عدم توجه به صنعت و کشاورزی است، اما در این عرصه ها متولی جدی وجود ندارد، لذا نگرانی نمایندگان مجلس این است که بخشی از تولید و کشاورزی به دلیل عدم توجه رها شده است.


نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: ما معتقدیم اگر رئیس جمهور و هیات وزیران به 4 موضوع به جد توجه و ورود کنند، مشکلات اقتصادی و تولیدی کشور حل خواهد شد، ابتدا اینکه باید امور بانکی اصلاح شوند، چرا که با شیوه موجود مشکلات حل نخواهد شد و این شیوه قابل دفاع و پاسخگوی نیازهای تولیدی کشور نیست.


رنجبرزاده ادامه داد: متاسفانه درصد بسیار پایینی از منابع بانکی به دست کشاورزان می رسد و کشاورزان گاهی برای تامین حداقل منابع کشت محصول زراعی خود به سمت نزول می روند، لذا اقدامات دولت قابل دفاع نبوده و می توان با وام های حداقلی 10 میلیونی بخشی از مشکلات آن را حل کرد.


وی همچنین یادآور شد: ساماندهی در محصولات دامی، گوشتی و مرغداری ها وجود ندارد در حالی که مهندسین کشاورزی بسیاری در کشور فارغ التحصیل شده اند، اما دریغ از ایجاد سامانه اصلاح الگوی کشت و محصولات ارضی توسط دولت، لذا معتقدم یکی از اقدامات اصلی وزیر کشاورزی ایجاد این سامانه است تا مشخص شود چه میزان محصول در کشور تولید و چه میزان قابل صادر کردن است


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته