دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1394 - 17:12

لاریجانی:‌ در مذاکرات با 1+5 جدی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مذاکرات خود با 1+5 جدی هستیم و در صورت تحقق و عمل به تعهدات طرفهای مقابل می‌توان به حسن انجام مذاکرات امیدوار بود.
کد خبر : 12812

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک امروز - سه‌شنبه - با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط بین دو کشور، آن را تاریخی و خوب توصیف کرد و گفت: مناسبات فیمابین دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری از دیرباز خوب و روبه رشد بوده است که باید هر چه بیشتر در جهت منافع مردم دو کشور تقویت گردد.


وی در ادامه با اشاره به روند همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف گفت: مجلس شورای اسلامی دیدگاه مثبتی به توسعه روابط پارلمانی و گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری چک دارد و باید با شناسایی و تحقق ظرفیت‌های گوناگون در این راستا به افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی کمک کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: امروزه شاهدیم که در منطقه خاورمیانه متاسفانه تروریسم و فعالیت‌های افراطی رشد خطرناکی داشته که در صورت عدم توقف آن از سوی جامعه بین‌المللی محدود به این منطقه نخواهد بود.


وی افزود: اروپا با اتخاذ رویکرد و ایفای نقش مستقل در تحولات منطقه‌ای می‌تواند به رفع تنش‌ها و بحران‌ها در کشورهای مختلف کمک کند.


در ادامه این دیدار وویتخ فیلیپ نائی رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک با ابراز خرسندی از این سفر گفت: مبادلات سیاسی و اقتصادی دو کشور باید به قبل برگردد و هرگونه مانعی در این مسیر باید برطرف شود.


وی افزود: جمهوری چک در ارتباط با موضوعات منطقه‌ای از فعالیت‌های سازنده جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم حمایت می‌کند و با رویکردهای غیرقانونی علیه کشورهای مستقل اعم از حملات هوایی و تسلیح تروریست‌ها مخالفیم.


در این دیدار نائب رئیس مجلس چک دعوتنامه رئیس مجلس این کشور از همتای ایرانی خود را برای سفر رسمی به پراگ تقدیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته