دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1395 - 13:11
در گفت‌وگو با آنا

معاون پارلمانی رئیس جمهوری: در متن نامه‌ای که دریافت کردم نامی از نجفی نبود/ از گفت‌وگوهای رئیس‌جمهوری با گزینه‌های پیشنهادی اطلاعی ندارم

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: نام محمدعلی نجفی از ابتدا در نامه ابلاغی رئیس جمهوری برای معرفی وزرای پیشنهادی به رئیس مجلس نبود که ایشان بخواهد انصراف دهد.
کد خبر : 128092

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، از روزی که علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از این وزارت خانه کنار رفت تا امروز صبح، نام محمدعلی نجفی به زبان‌های مختلف به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی این وزارتخانه مطرح بود. حتی صبح امروز در جلسه سخنگوی دولت با اعضای فراکسیون امید مجلس، محمدباقر نوبخت از محمدعلی نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش یاد کرد اما به یکباره، بر سر زبان‌ها افتاد که نجفی انصراف داده و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای این وزارتخانه به مجلس دهم معرفی می‌شود.


این خبرها، با نامه رئیس‌جمهوری به رئیس مجلس نیز کامل شد و به این ترتیب، دانش آشتیانی راهی جلسه رأی اعتماد برای وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.


اما اینکه «چرا نجفی انصراف داد و چرا او به مجلس معرفی نشد؟»، سؤالی است که خبرنگار آنا در پی پاسخ به آن به سراغ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری رفت.


امیری در این باره به خبرگزاری آنا گفت: در نامه‌ای که بنده به رئیس مجلس ابلاغ کردم، اصلا نام ایشان ذکر نشده است.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که «چرا پیش از این محمدباقر نوبخت، نجفی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی این وزارت خانه به فراکسیون امید مطرح کرد؟» نیز گفت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری بنده هستم و نام آقای نجفی در متن نامه‌ای که رئیس‌جمهوری به بنده دادند، نبود.


امیری ادامه داد: من از گفت‌وگوها و مذاکرات رئیس‌جمهوری با گزینه‌های پیشنهادی اطلاع ندارم، بنابراین در متن نامه تنها اسم آقایان سلطانی‌فر، دانش‌آشتیانی و صالحی امیری ذکر شده بود.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در پایان درباره احتمال تغییر در نامه ابلاغی وزرای پیشنهادی گفت: بنده امروز ساعت 10 متن نامه را دیدم و از ابتدا متن آن همین بود و همین نامه به رئیس مجلس ابلاغ شد و تغییری در آن رخ نداده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته