دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 09:47
وزیر آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی در سال 94 ادامه دارد

وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به سرنوشت واگذاری مدارس به بخش خصوصی در سال 94 گفت: واگذاری صورت نگرفته است بلکه در اداره مدارس دولتی از مشارکت بخش خصوصی بهره‌مند شدیم و امسال نیز با توجه به نیازی که در مناطق مختلف کشور داریم، این کار را انجام می‌دهیم.
کد خبر : 12792

علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا درباره سرنوشت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد:‌ واگذاری صورت نگرفته است بلکه در اداره مدارس دولتی از مشارکت بخش خصوصی بهره‌مند شدیم.
وی افزود: هم‌اکنون در حال تدوین آئین‌نامه اجرایی تبصره 13 قانون بودجه سال 93 هستیم، تا آن را به مجلس ارائه کنیم.
وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امسال خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی صورت می‌گیرد یا خیر؟‌ بیان کرد:‌ خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی در سال گذشته نیز انجام می‌شد و امسال نیز با توجه به نیازی که در مناطق مختلف کشور داریم، این کار را انجام می‌دهیم.
به گزارش آنا، این در حالی است که مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 94 بندی را مصوب کرد که بر اساس آن واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه متوقف شود.


البته نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه سال 94 بندی را تصویب کردند که بر اساس آن آموزش‌وپرورش در مناطقی که پوشش تحصیلی کاملی ندارد، می‌تواند خرید خدمات آموزشی از بیرون داشته باشد.
در خصوص واگذاری مدارس به بخش خصوصی یا به تعبیر وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان این وزارتخانه مشارکت بخش خصوصی در اداره مدارس همچنان ابهاماتی برای برخی از خانواده‌ها وجود دارد و برخی از آنها از ارایه چنین طرحی ابراز نگرانی‌ می‌کند.


اما همواره تمام مسئولان در وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش بر این نکته تاکید دارند که هیچگونه واگذاری صورت نگرفته است و به کار بردن این لفظ به هیچ وجه صحیح نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب