دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 17:06

مذاکرات محرمانه طالبان با پاکستان برای پایان جنگ در افغانستان

برخی از مقامات طالبان اعلام کرده‌اند که نمایندگانی را برای گفت‌و‌گو درباره پایان جنگ در افغانستان به پاکستان اعزام کرده‌اند.
کد خبر : 127902

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، نماینده‌ای از دفتر سیاسی طالبان اواخر هفته جاری از پاکستان بازدید کرده است. مقام‌های ارشد طالبان گفته‌اند که این ملاقات در راستای از سرگیری گفت‌وگوهای غیررسمی برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان انجام شده است.


این ملاقات چند روز پس از آن صورت گرفت که منابع طالبان گفتند که ملاقات‌های غیررسمی با مقامات افغانستان و آمریکا در قطر داشته‌اند. این اولین نشست مستقیمی بود که پس از گذشت یک سال از اخلال در توقف جنگ 15 ساله افغانستان برگزار شد.


منابع طالبان گفته‌اند که ملاعبدالمنان برادر ملا عمر، فرمانده سابق طالبان با مقامات آمریکا و افغانستان ملاقات کرده اما تاکنون موفقیتی برای از سرگیری مذاکرات رسمی نداشته‌اند.


یک عضو ارشد طالبان در دوحه قطر گفت: «نماینده طالبان در مذاکرات، قطر سازمان امنیتی پاکستان را درباره آخرین دستگیری‌های برخی از اعضای گروه در پاکستان مطلع کرد.»


مقامات طالبان گفته‌اند که شهاب‌الدین دلاور، جان محمد و عبدالسلام حنفی، نمایندگان دفتر سیاسی از قطر به سمت پاکستان رفته‌اند و بعضی در پاکستان به آنها پیوسته‌اند.


ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان تأیید کرد که نماینده‌ای از پاکستان بازدید کرده اما او درباره مذاکرات قطر که آن را تکذیب کرده بود چیزی نگفت.


مجاهد افزود: «این نماینده برای مذاکره درباره پاره‌ای از مسائل مهم با رهبران پاکستان از جمله بازداشت پناهجویان افغانی و استرداد آنها به افغانستان اعزام شده است.»


سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت درباره سفر هیأت نماینده اطلاعی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته