دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 16:26
حافظی مطرح کرد:

نگرانی از ابتلای دانش‌آموزان به انواع انحرافات و دردهای ستون فقرات

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید دانش آموزان مجبور شوند، روزانه حجم زیادی از کتاب و دفتر را با خود حمل کنند، گفت: این مساله موجب ابتلا دانش آموزان به انواع انحرافات و دردهای ستون فقرات و مفاصل شده و نگران کننده است.
کد خبر : 127887

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت اله حافظی روز گذشته در چهارمین سمینار کشوری بیماری‌های اسکلتی و عضلانی که به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پیشگیری در این بیماری‌ها، اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیری می‌بایست مبتنی بر آموزش جمعیت و جامعه صورت گیرد و با توجه به اینکه بیمارهای اسکلتی و عضلانی اقشار مختلف و سنین مختلف جامعه را مبتلا می‌کند لازم است که انجمن‌های علمی طب فیزیکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و ارتوپدی فنی در قالب مکاتباتی اصلاح نظام آموزشی را از وزیر آموزش و پرورش مطالبه کنند.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ‌ همچنین تصریح کرد: ‌نبایستی دانش آموزان مجبور شوند، روزانه حجم زیادی از کتاب و دفتر را با خود حمل کنند و نهایتا با انواع انحرافات و دردهای ستون فقرات و مفاصل مواجه شوند. اگر سیستم آموزشی ما مبتنی بر نرم افزار و فضای اینترنتی باشد، بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه از مدیران ارشد آموزش و پرورش نبایستی انتظار داشته باشیم که به این مسایل اشراف داشته باشند، ادامه داد: انجمن‌های علمی و تخصصی هستند که به این عوارض آگاهی داشته و بایستی مطالبه کننده باشند.


حافظی با بیان اینکه موضوع دیگری که در کنترل عوارض اسکلتی عضلانی می‌تواند کمک کننده باشد، اجرای برنامه‌های آموزشی پیشگیری مبتنی بر جامعه است، گفت: از انجمن‌های علمی مرتبط دعوت می‌شود در قالب فعالیت مشترک و با ارائه پیش نویس و برنامه مشخصی از ظرفیت‌ها و فضاهای فرهنگسرا‌ها و خانه‌های سلامت متعلق به مدیریت شهری استفاده کنند. این فرصت پیش از این توسط موسسه سرطان پستان تهران و اخیرا توسط متخصصین مرکز قلب تهران شناسایی شده و معبر بسیار مناسبی جهت ارتباط متخصصین و گروه‌های پزشکی با جامعه و اقشار مختلف مردم به شمار می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته