دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 15:02

شعار فارسی دانشگاه تربیت مدرس انتخاب شد: خرد باید و دانش و راستی

دانشگاه تربیت مدرس پس از پایان طرح فراخوان انتخاب شعار فارسی و انگلیسی این دانشگاه، گزینه‌های مورد تایید هیات امنای دانشگاه را اعلام کرد.
کد خبر : 127832

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در نشست شورای این دانشگاه، شعار "خرد باید و دانش و راستی" به عنوان شعار منتخب فارسی دانشگاه تایید شد.


در این نشست دکتر محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: «اکثر دانشگاه‌های بزرگ و موفق جهان، یک شعار برای خود طراحی کرده‌اند و این شعار نه برای دوره‌ای خاص، بلکه برای زمان نامحدود به عنوان پیام کوتاهی از آرمان‌ها و اهداف دانشگاه تدوین شده است و استفاده از این شعار همبستگی و انسجام خانواده دانشگاه را تقویت می‌کند.»


او افزود: «موضوع انتخاب شعار دانشگاه در راستای برنامه تحول راهبردی و بین‌المللی‌کردن فعالیت‌های دانشگاه در دستور کار دوازدهمین نشست شورای همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه قرار گرفت. فراخوان ارسال پیشنهادها به زبان فارسی و انگلیسی به صورت ملی در بازه زمانی اسفند 94 تا 20 فروردین سال 95 در نظر گرفته شد که تا 15 اردیبهشت امسال تمدید شد.»


احمدی گفت: «125 نفر در این فراخوان شرکت کردند و در مجموع 307 پیشنهاد برای شعار به زبان فارسی و 132 پیشنهاد به زبان انگلیسی ارسال شد. بعد از دو مرحله امتیاز‌دهی، 5 مورد شعار بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند و به عنوان انتخاب‌های برتر تعیین شدند که شعارهای منتخب مذکور برای انجام ویرایش فارسی و انگلیسی به دانشکده علوم انسانی ارسال شد و پس از دریافت نسخه ویرایش شده این دانشکده، گزینه "خرد باید و دانش و راستی" به عنوان انتخاب اول شعار فارسی دانشگاه و دو عبارت Wisdom, Knowledge, and Truth و Truth through Knowledge and Wisdom به عنوان گزینه‌های اصلی برای شعار انگلیسی انتخاب شدند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته