دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 15:34

لزوم ایجاد فضای نقادانه در مدارس

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ایجاد فضای نقد در سیستم تعلیم و تربیت کشور منجر می‌شود که آموزش و پرورش برنامه‌های خود را بهتر هدف گذاری کند.
کد خبر : 127753

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رحیم میرشاه ولد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس با اشاره به اهمیت ایجاد فضای نقد و نقدپذیری در آموزش و پرورش، اظهار کرد: اگر فضای نقد در مدرسه و محیط کار ایجاد شود منجر به ایجاد فضای صمیمی و همراهی دانش آموزان و همکاران را در پی‌خواهد داشت.


مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فضای صمیمی با رعایت چارچوب‌ها منجر می‌شود که آموزش و پرورش برنامه‌های خود را بهتر هدف گذاری کند.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از ما نتوانستیم آن فضای نقد را ایجاد کنیم و از این همراهی و همگامی همکاران و دانش‌آموزان در مدارس و محیط کاری استفاده کنیم و این‌ها از اشکالات نظام آموزشی کشور است.


میرشاه ولد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش و مدارس نظام نقد و نقادی نهادینه شود، افزود: نقد و نقادی باعث ارتقای سیستم شده و افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت.


مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بر ارائه گزارش صادقانه، بدون پیش‌داوری و تملق گویی توسط مدیران، کارشناسان و مسئولان به مسئولان بالا دست تاکید و خاطرنشان کرد: عدم ارائه واقعیت‌ها به مدیران ظلم به سیستم بوده و مانع تحقق اهداف می‌شود.


میرشاه ولد تأکید کرد: وظیفه سنگین و خطیر آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است و این امر نیز نیازمند صبر، شکیبایی و تلاش مستمر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب