دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1394 - 16:02
در جلسه امروز شورای شهر عنوان شد

سرانجام پارک «شقایق» و درخواست ۴۰ میلیارد تومانی مالک

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان تذکری درباره پارک شقایق، از عملکرد دوگانه شهرداری منطقه ۲ در شهرک نیایش انتقاد کرد.
کد خبر : 12774

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد دوگانه شهرداری منطقه ۲ بر شهرک نیایش واقع در دره اوین – درکه گفت: هزار واحد مسکونی از ۴۰ سال قبل در حالی بدون مجوز در این منطقه ایجاد شده که این ساختمان‌ها نه تنها مجوز و پروانه‌ای ندارند بلکه سند مالکیت نیز ندارند.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری برای حل و فصل این مساله اقدام به خرید منازل با قیمت نازل کرده است، گفت: این درست نیست شهرداری در حالی که در حال تخریب است، مجوز ساختمان نیز بدهد.


به گفته حقانی، در محل پل ولایت نیز مجوز ساخت داده شده است.


وی با بیان اینکه باید بعد از آزادسازی مسیر نسبت به مجوز ساخت اقدام شود، گفت: تذکر دوم بنده درخصوص تصرف پارک شقایق واقع در خیابان سرو شرقی است.


همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورا نیز با تشکر از قالیباف در خصوص انتخاب معاونان از درون خانواده شهرداری، در مورد پارک شقایق نیز گفت: رئیس سازمان پارک‌ها اعلام کرده است که این پارک سند دارد و نباید فضای سبز شود اما جای سوال است که چرا ۲۰ سال پارک بوده و حالا دارد ساختمان‌سازی می‌کنند.


در ادامه این جلسه مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با درخواست وقت سخنرانی اعلام کرد که این زمین جنب پارک شقایق سند شش‌ دانگ دارد و مالک به شهرداری منطقه و براساس قانون درخواست ساخت‌وساز داده بود.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه این قطعه زمین در شرایطی قرار دارد که هرکسی آن را ببیند تصور می‌کند که این منطقه پارک است، گفت: پیش از این در حصار این زمین دیوار یک متری بود و شهرداری منطقه نیز درصدد آن است که این زمین را خریداری کند اما مالک تقاضای ۴۰ میلیارد تومان را داده است که در حال رایزنی هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته