دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 11:58

هشدار کری درباره حمایت حریری از میشل عون

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به انتخاب رئیس‌ جمهوری آتی لبنان و حمایت حریری از میشل عون هشدار داد.
کد خبر : 127707

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، روزنامه رای‌الیوم نوشت: «جان کری در حالی که میزبان صباح خالد الصباح، همتای کویتی خود بود در پاسخ به سوالی درباره حمایت سعد حریری، رئیس جریان المستقبل لبنان از نامزدی میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح این کشور برای تصدی پست ریاست جمهوری گفت قطعا امیدوارم که تغییری در لبنان ایجاد شود اما از نتیجه حمایت حریری از عون مطمئن نیستم.»


کری که به ندرت درباره امور داخلی لبنان اظهار نظر می‌کند ابراز امیدواری کرد لبنانی‌ها از این بن‌بست که بر لبنان و منطقه تاثیر گذاشته، عبور کنند.


وزیر امور خارجه آمریکا سال 2014 سفری کوتاه و چند ساعته به لبنان داشت.


قرار است ۳۱ اکتبر (10 آبان) جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری برگزار شود. لبنان از سال 2014 رئیس‌جمهوری ندارد و نهادهای سیاسی این کشور به دلیل پیامدهای جنگ در سوریه میان حامیان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و مخالفان وی دچار خلل شده‌اند.


رئیس‌جمهوری لبنان از سوی پارلمان این کشور که شامل 128 نماینده از میان جمعیت مسلمان و مسیحی این کشور است، تعیین می‌شود. طبق قانون اساسی لبنان رئیس‌جمهوری این کشور باید مسیحی و نخست‌وزیر مسلمان اهل تسنن و رئیس پارلمان از اهل تشیع باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته