دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 12:04

مهدی هاشمی: گودرزی انسان سالمی بود اما در مدیریت اشکال داشت/ فقدان مشاوران خوب به او ضربه زد

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: گودرزی انسان مخلص و سالمی بود اما در مدیریت اشکال داشت و از طرفی مشاورانی خوبی هم کنارش نبودند.
کد خبر : 127681

سید مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد تغییراتی که در راس وزارت ورزش و جوانان رخ داده است به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «عملکرد محمد گودرزی به عنوان وزیر ورزش در این سه سال کاملا روشن و قابل ارزیابی است. در مدتی که او مسئولیت وزارت ورزش را بر عهده داشت فضای نسبتا آرامی در مجموعه ورزش کشور حاکم بود و من برای عملکرد او نمره 14 را در نظر می گیرم چرا که اگر چه در برخی جوانب ما ضعف داشتیم اما از نظر کارهای ستادی وضعیت مناسبی در ورزش کشور به وجود آمد. ورزش ایران در این سه سالی که گودرزی مسئولیتش را برعهده داشت از بعد اداری و پشتیبانی وضعیت نسبتا خوبی داشت اما در بعد قهرمانی انتظار ما بیشتر بود.»


وی ادامه داد: «زمانی که گودرزی از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر انتخاب شد همه ما انتظار داشتیم که وعده ها و قولاهایی که داده بود را محقق کنند اما متاسفانه بخشی از آنها عملی نشد. انتظار ما از وزیر ورزش و جوانان این بود که تا حدودی دخالت دولت را در امور فدراسیون های ورزشی را کم کند چرا که همین موضوع در مجامع بین المللی به ضرر ورزش کشور خواهد شد و عواقب جبران ناپذیری دارد. همانطور هم که دیدید نامه کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون های ورزشی ارسال شد و از ما خواسته شد تا اساسنامه را برای آنها ارسال کنیم تا دخالت دولت در امور فدراسیون ها را بررسی کنند.»


رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه اظهار کرد: «گودرزی از جمله وزیرانی بود که به امور ورزش کاملا واقف بود اما متاسفانه یکی از ضعف هایی که در دوران وزرات او وجود داشت این بود که مشاورانی خوبی در کنارش نبودند. به طور حتم یک فرد نمی تواند در همه امور تخصص و مهارت کافی داشته باشد و به همین دلیل نیاز داشت تا از افراد دیگر کمک بگیرد اما متاسفانه آنها هم در همه امور به گودرزی کمک نکردند. برخی اقدامات می توانست بهتر صورت بگیرد و هدف گذاری ها جهت دار شود اما اگر به صورت کلی وضعیت ورزش را در دوران گودرزی ارزیابی کنیم بهتر از دوره های قبل بود چرا که مهندسی شده عمل کردند اما نتوانستند این کار را تا آخر پیش ببرند.»


هاشمی با بیان اینکه با گودرزی اختلاف نظر داشت، ادامه داد: «من با ایشان در مسائل کاری و فدراسیون اختلاف نظر داشتم نه در امور شخصی. فکر می کنم در دوران وزارت او به مسائل قهرمانی و بانوان کمتر توجه شد در حالی که بانوان ما در این چند سال نشان دادند که می تواند در عرصه های بین المللی بر روی سکو بروند و برای ایران افتخار آفرینی کنند اما در دوران وزارت ایشان این نگاه حداقلی بود. در حال حاضر شرایط ورزش کشور ما به گونه ای شده است که تنها در چند رشته مدال کسب می کنیم در حالی که اگر به رشته های پایه و پرمدال توجه کنیم به طور حتم ما هم مانند کشورهای دیگر پیشرفت خواهیم کرد. متاسفانه در کشور ما به برخی از رشته‌های پایه توجه نمی شود و سرمایه گذاری بر روی آنها انجام نمی دهیم که البته این موضوع سال هاست در ورزش کشور است و مربوط به دوران وزارت شخص خاصی نیست. سال های گذشته در فدراسیون تیراندازی اعضای تیم ملی به ده نفر نمی رسد اما هم اکنون ما بالای 100 نفر تیرانداز داریم که عضور تیم ملی هستند، ما در سال های گذشته لیگی نداشتیم اما هم اکنون باشگاه های ما همگی فعال هستند که همه این امور نیاز به حمایت دارند.»


هاشمی همچنین به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه وزارت ورزش موضوعی را مطرح کرد که تنها به ضرر فدراسیون تیراندازی شد. حکم دیوان عدالت اداری برای ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی تغییر کرد و در نامه‌ای که دوباره این دیوان صادر کرد به صراحت اعلام کرده‌است که حق دخالت در امور فدراسیون ها را ندارند و موضوع هم منتفی شد اما وزارت ورزش با مطرح کردن این موضوع در کار ما اختلال ایجاد کرد. متاسفانه این موضوع باعث شد در مجامع بین المللی دیگر کمتر روی من حساب باز کنند و شک و شبهه به وجود آمده که من رئیس فدراسیون تیراندازی نیستم و حالا تا اثبات این موضوع زمان طولانی باید بگذاریم و از برنامه ها خود عقب می افتیم.من نمی دانم این موضوع چه سودی برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشت.»


رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: « گودرزی انسان مخلص و سالمی بود اما در مدیریت اشکال داشت و از طرفی مشاورانی خوبی هم کنارش نبود. متاسفانه او در این مدتی که به عنوان وزیر در این سمت فعالیت داشت با رسانه ها با کمیته ملی المپیک و همچنین برخی فدراسیون های ورزشی رابطه خوبی نداشت و درگیر مشکلات زیادی شده بود. امیدوارم دولت محترم هر چه سریعتر گزینه جانشین ایشان را به مجلس معرفی کنند چرا که تا معرفی شخص مورد نظر و گرفتن رای اعتماد زمان زیادی را باید صرف کرد و در این شرایط تنها ورزش کشور متضرر خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته