دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 09:50

حملات کرکوک سرکوب شد/ گروگان‌ها آزاد شدند

عضو شورای محلی استان کرکوک اعلام کرد عملیات امنیتی که از بامداد جمعه و بعد از حمله افراد مسلح داعش به تعدادی از نهادهای امنیتی و خدمات‌رسانی شهر انجام شده بود، با کشته شدن همه افراد مسلح و آزادی گروگان‌ها پایان یافت.
کد خبر : 127636

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، ریبوار طالبانی روز گذشته (جمعه) گفت: «نیروهای امنیتی توانستند همه افرادی که از سوی داعش در برخی ساختمان‌های کرکوک گروگان گرفته شده بودند را آزاد کنند.»


وی با بیان اینکه درگیری‌ها پایان یافته است و نیروهای امنیتی در حال بررسی وضعیت افراد مسلح فراری هستند، افزود: «طبق گزارش‌ها تاکنون 26 نفر کشته شده‌اند که شامل نیروهای امنیتی آسایش و کارمندان نیروگاه برق دبس هستند. همچنین حدود 50 نفر زخمی شده‌اند.»


این مسئول محلی کرکوک تاکید کرد 28 نفر از عناصر داعش که در میان آن‌ها چندین فرد انتحاری وجود دارد در عملیات امنیتی کشته شدند.


گروه داعش روز گذشته (جمعه) با انتحاری‌ها، افراد مسلح و تک‌تیراندازهای خود به برخی از نهادهای حکومتی و امنیتی در مناطق غربی و شمال‌غربی کرکوک حمله کرد. مدیریت امنیت، مقر حزب اتحاد میهنی کردستان و نیروگاه برق دبس ازجمله مهم‌ترین مکان‌هایی بودند که مورد حمله داعش واقع شدند.


افراد مسلح داعش در این حمله 12 کارمند ازجمله چهار تکنسین ایرانی که در نیروگاه برق دبس کار می‌کردند را کشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش کرکوک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته