دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 09:19
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه در گفت‌وگو با آنا:

با دانشگاه‌های ایران در علوم پایه همکاری می‌کنیم/ حضور دانشگاه‌های ایران در طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های روسیه

دکتر آنتونویچ سادونیچی، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه بر کیفیت آموزشی دانشگاه‌های ایران تاکید کرد.
کد خبر : 127594

آنتونویچ سادونیچی، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «سال گذشته ششمین ماهواره دانشگاه مسکو به فضا پرتاب شد. ما برنامه‌ها و اهدافی داریم و براساس آنها این ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به فضا می‌فرستیم. دو ماهواره اول کاملا با حمایت دانشگاه مسکو پرتاب شده است. سومین ماهواره به کمک دانشمندان هندی پرتاب شد. همه تجهیزات این ماهواره‌‌ها از سوی دانشمندان دانشگاه مسکو درست می‌شود.»


سادونیچی گفت: «ما قصد داریم تا زباله‌های فضایی را جمع‌آوری کنیم و از بین ببریم و فضا را مورد بررسی قرار دهیم. فکر می‌کنم این برنامه دانشگاه مسکو یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های علمی و دانشگاهی جهان است.»


او افزود: «در این زمینه با دانشگاه‌های ایرانی مذاکره می‌کنیم تا در صورت موافقت در زمینه علوم پایه همکاری‌های خوبی را انجام دهیم.»


رئیس اتحادیه دانشگاه‌های روسیه گفت: «دانشگاه‌های ایران به لحاظ کیفیت آموزش خیلی خوب هستند و پشتیبانی علمی خوبی در زمینه‌های تمدن، فرهنگ و علوم انسانی دارند. دانشگاه‌های ایران برنامه‌های خوبی برای علم و پژوهش دارند.»


سادونیچی به یکی از برنامه‌های آموزش عالی روسیه برای همکاری با ایران و جای‌دادن دانشگاه‌های ایران در فهرست رتبه‌بندی‌های معتبر روسیه اشاره کرد و گفت: «ما این رنکینگ را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنیم که دانشگاه‌های دیگر هم بتوانند در آن شرکت کنند. ما می‌خواهیم یک نگاه وسیع به دانشگاه‌ها داشته باشیم و این نمونه بارز آن است. این طرح یک رتبه‌بندی جهانی است و همه دانشگاه‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته