دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1395 - 14:47

درخواست قطر از شورای امنیت برای ورود فوری به بحران حلب

دولت قطر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا برای حمایت از غیرنظامیان در حلب و سایر شهرهای سوریه فورا وارد عمل شود.
کد خبر : 127546

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، روزنامه الرایه گزارش کرد: «علیاء احمد بن سیف آل‌ثانی، نماینده دائم دولت قطر در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت در سخنانی از این شورا خواست تا برای حمایت از غیرنظامیان در حلب و سایر شهرهای سوریه فورا وارد عمل شود.»


وی گفت اوضاع کنونی سوریه تهدیدی بزرگ برای جوامع بین‌المللی به شمار می‌رود و در سایه شکست‌های متوالی برای ایجاد راه‌حلی نهایی و سریع برای بحران سوریه و ادامه نقض قوانین بین‌المللی از سوی نظام سوریه، اوضاع در خاورمیانه از آنچه امروز وجود دارد، بدتر خواهد شد.


نماینده قطر نسبت به بحران‌هایی که عواقب ناخوشایندی برای حاکمیت سوریه و حفظ حاکمیت و وحدت ملت این کشور و همچنین امنیت و ثبات در منطقه و جهان دارد، هشدار داد.


وی مدعی شد که نظام سوریه ناقض آتش‌بس و مصوبات شورای امنیت است و آن را به استفاده از سلاح‌ و ارتکاب جنایت علیه مردمش متهم کرد.


وی همچنین از جامعه جهانی به‌دلیل نوع برخوردش با بحران سوریه انتقاد کرد و گفت: «آنچه موجب حیرت است این است که این فجایع انسانی که درون هر انسانی را می‌لرزاند، برای انجام اقدامی در جهت توقف این خونریزی‌ها و حمایت از غیرنظامیان در سوریه کافی نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته