دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1395 - 13:31

آخرین وضعیت از حمله داعش به کرکوک/ تعدادی از ساختمان‌های دولتی به محاصره داعش درآمد

یک منبع امنیتی استان کرکوک عراق با بیان اینکه عناصر مسلح و انتحاری داعش به چند ساختمان نهادهای امنیتی در این استان حمله کردند گفت نیروهای امنیتی توانستند امنیت این مراکز را حفظ کنند و شماری از تروریست‌ها را بکشند.
کد خبر : 127515

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وب‌سایت شبکه خبری الجزیره گزارش کرد: «عناصر داعش حملات خود را تا مرکز این شهر ادامه دادند و بر برخی مناطق مرکزی مسلط شدند. در حال حاضر درگیری‌های سختی میان نیروهای داعش و پلیس عراق در نزدیکی ساختمان استانداری در جریان است.»


منابع وابسته به داعش نیز اعلام کردند که حملات سختی به ساختمان استانداری در مرکز شهر انجام شده، این در حالی است که برخی مناطق جنوبی کرکوک به تسلط داعش درآمده است.


گرچه وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی به‌نقل از منابع داعش از تسلط این نیروها بر زیرساخت‌های حکومتی و خدمات‌رسانی کرکوک خبر می‌دهند ولی منابع عراقی از جمله ارتش عراق اعلام کرده‌اند که چنین اخباری صحت ندارد و نیروهای امنیتی در حال انجام نبرد سختی با داعشی‌ها هستند.


به گزارش آنا، از بامداد امروز جمعه شماری از عناصر مسلح و انتحاری داعش با هدف به کنترل درآوردن ساختمان سابق اداره کل پلیس کرکوک در خیابان محکمه در مرکز این شهر، به آن حمله کردند.


باوجود این یورش، نیروهای امنیتی توانستند برخی حملات را دفع کنند تا آنجا که نیروهای حراست و نگهبانی اداره کل پلیس کرکوک مانع ورود مهاجمان به آن شدند. همچنین برخی دیگری از عناصر مسلح به یک ساختمان امنیتی در محله 90 در مرکز کرکوک حمله و اقدام به تیراندازی و پرتاب نارنجک به سوی ساختمان آن کردند. نیروهای حراست نیز با تروریست‌ها درگیر شدند و توانستند حمله تروریست‌ها را ناکام بگذارند.


بسیاری از کاربران عراقی‌ در شبکه‌های اجتماعی با ابراز انزجار از این حملات داعش اعلام کردند که انجام چنین حملات با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از عملیات آزادسازی موصل است، عملیاتی که در آن و تا روز پنجم عملیات، گروه داعش شکست‌های زیادی متحمل شده ست و عناصر آن در حال فرار به سمت مرزهای سوریه هستند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته