دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1395 - 12:40

مه‌لقا جام بزرگ: لازلو با خاطره بد از ایران رفت/ امیدوارم فدراسیون با این مربی پاره وقت کار کند

مه لقا جام بزرگ امیدوار است که فدراسیون تیراندازی با «لازلو»سر مربی تیم ملی به صورت پاره وقت کار کند چرا که حضور او به صورت پاره وقت هم بهتر از نبودنش است.
کد خبر : 127499

مه‌لقا جام بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت تیم ملی تیراندازی گفت: «هنوز به صورت رسمی تمرینات تیم ملی تیراندازی شروع نشده است البته تیراندازان دیگر تمرینات را شروع کردند اما به صورت رسمی کار آغاز نشده است. بعد از المپیک و عدم دستیابی تیم ملی تیراندازی به مدال انگیزه ملی پوشان کمی پایین آمد چرا که ما فکر می‌کردیم به طور حتم یک یا دو مدال کسب کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد.»


وی در ادامه صحبت‌هایش به رفتن «لازلو» از تیم ملی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه این مربی از ایران رفت و فکر می کنم بدترین اتفاق برای تیراندازی بود چرا که او تیراندازی ایران را متحول کرد و به طور حتم از دست دادن این مربی در آینده ما تاثیر خواهد گذاشت.»


جام‌بزرگ افزود: «زمانی که برای المپیک تمرین می‌کردیم تیم ما نسبت به سایر کشورها وضعیت خوبی نداشت چرا که ما با مشکل کمبود فشنگ و مهمات روبه رو بودیم. در صورتی که کشورهای دیگر روزانه 300 فشنگ در اختیار داشتند و تمرین می‌کردیم اما ما روزهایی داشتیم که تیم بدون فشنگ تمرین می‌کرد و به اصلاح تمرین خشک داشتیم که اگر این اتفاقات نمی‌افتاد قطعا در المپیک ما مدال‌آور می‌شدیم. اما با نبود فشنگ و تمرین کافی چطور می‌توانستیم به مدال برسیم؟ ولی با این شرایط «لازلو» مانند یک ایرانی برای ما دلسوزی می‌کرد و حتی از کشورهای دیگر فشنگ برای ما تهیه می‌کرد که فکر می‌کنم کمتر مربی در دنیا این کار را انجام می‌دهد. او به عنوان مربی در اختیار تیم ملی بود و تنها پولش را از فدراسیون می‌گرفت اما برای ما افسوس می‌خورد و همه تلاشش را برای تهیه فشنگ می‌کرد.»


بانوی المپیکی کشورمان با تاکید بر اینکه به این مربی نیاز دارند، خاطر نشان کرد: «در المپیک اگرچه به مدال نرسیدیم اما به نظرم نتیجه قابل قبولی کسب کردیم، دو تیرانداز ما به فینال مسابقات المپیک راه پیدا کردند اما به دلیل کم تجربی و شانس مدال را از دست دادند. فینال المپیک تجربه بسیار خوبی برای تیراندازان بود و امیدوارم که در المپیک 2020 به مدال برسیم.»


ملی‌پوش تیراندازی ایران با بیان اینکه اگر برنامه های لازلو عملی می شد به مدال می رسیدند، اظهار کرد: «تیم ملی تیراندازی قبل از المپیک به دلیل نداشتن بودجه بسیاری از اردوها را از دست داد. به طور حتم اگر برنامه های «لازلو» همگی اجرا می شد ما در المپیک مدال‌آور بودیم. متاسفانه نه تنها به دلیل مشکلات مالی این مربی را از دست دادیم بلکه او با خاطره بدی از ایران رفت.»


جام بزرگ در پاسخ به اینکه گویا فدراسیون قرار است با این مربی پاره وقت کار کند، عنوان کرد: «من از این موضوع بی اطلاع هستم و تنها شنیدم که قرار است با او پاره وقت کار کنند که به نظرم حتی بودن این مربی به صورت پاره وقت بهتر از نبودنش است. در ایران استعدادهای خوبی در رشته تیراندازی وجود دارد و حتی «لازلو» این موضوع بارها عنوان کرده است. برای المپیک باید چندسال زمان گذشت و به طور حتم کسانی که امسال توانستند در المپیک به مدال برسد سه یا چهار سال هزینه کرده بودند. در حال حاضر المپیک 2020 پیش روی ماست و باید از همین حالا استارت کار را بزنیم و امیدوارم که از ما حمایت شود تا بتوانیم به آروزی دیرینه که کسب مدال المپیک است برسیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته