دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه شهرستان باغملک تاکید کرد:

تقویت دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق محروم کشور

امام جمعه باغملک با تقدیر از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی به نقاط مختلف کشور، خواستار تقویت و توجه بیشتر این دانشگاه به واحدهای کوچک و شهرهای محروم شد.
کد خبر : 12745

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در نشستی که به بهانه بررسی وضعیت آموزشی و مالی واحد دانشگاهی شهرستان باغملک برگزار شده بود، شهرستان باغملک را شهری مهم و استراتژیک خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای مختلف جوانان، در توسعه و شکوفایی این شهر کمک کند.


امام جمعه باغملک، مشکلات و مسایل مالی و آموزشی واحد دانشگاهی این شهر را مورد توجه قرار داد و خواستار توجه بیشتر مسئولان دانشگاهی به رفع این مشکلات شد.


دانشگاه آزاد اسلامی در تعمیق فرهنگ و اشتغال زایی این شهر نقش مهمی را داشته است








ترکی‌زاده با تصریح به این مطلب که وضعیت آب و هوایی معتدل به همراه مناطق سیاحتی و زیارتی در باغملک موجب ممتاز شدن موقعیت این شهر شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در تعمیق فرهنگ و اشتغال زایی شهر نقش مهمی را داشته باشد

فرماندار باغملک نیز در این دیدار با توجه به جمعیت بیش از ۱۱۵ هزار نفری این شهر گفت: باغملک شاهرگ اصلی و تزانزیتی استان های مختلف کشور است که دارای استعداد و پتانسیل‌های بالقوه بویژه در زمینه‌های کشاورزی، جنگلداری، مرتعداری و گردشگری است.


گودرز ترکی‌زاده با تصریح به این مطلب که وضعیت آب و هوایی معتدل به همراه مناطق سیاحتی و زیارتی در باغملک موجب ممتاز شدن موقعیت این شهر شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در تعمیق فرهنگ و اشتغال زایی شهر نقش مهمی را داشته باشد.


فرماندار باغملک از آمادگی کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی این شهر برای همکاری و تقویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک خبر داد و تاکید کرد: نشاط و شادابی در دانشگاه موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه و مردم خواهد شد.


مسئله وقف در بخش آموزش عالی نهادینه شود


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با خیر مقدم و تقدیر از حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان باغملک، با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی انعکاس دهنده وضعیت جامعه است، گفت: وضعیت اقتصادی جامعه موجب شده است که درآمد دانشگاه آزاد اسلامی که وابسته به بودجه دولتی نیست، دچار مشکلاتی شود.


دکتر علی بختیارپور با تقدیر از برنامه‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه استقرار ساختار معاونت برنامه ریزی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی گفت: کاهش سبد آموزشی خانواده‌ها، توسعه بی‌رویه مراکز آموزش عالی در دوره‌های گذشته و همچنین افزایش هزینه‌ها موجب شده است تا واحدهای کوچک دانشگاه از نظر مالی دچار مشکلاتی شوند.








بختیارپور با تاکید به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قصد تعطیلی هیچ گونه واحد دانشگاهی و یا مرکز آموزشی را ندارد، گفت: با تدابیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مسایل این گونه واحد‌ها با اعطای تسهیلات و یا ادغام مرتفع می‌شود

بختیارپور با تاکید به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قصد تعطیلی هیچ گونه واحد دانشگاهی و یا مرکز آموزشی را ندارد، گفت: با تدابیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مسایل این گونه واحد‌ها با اعطای تسهیلات و یا ادغام مرتفع می‌شود.


وی با یادآوری این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی غیردولتی است و هیچ گونه بودجه‌ای از سوی دولت به این دانشگاه اختصاص داده نمی‌شود گفت: متاسفانه در برخی از مسایل نامهربانی از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به این دانشگاه می‌شود.


بختیارپور پرداخت عوارض به صورت سلیقه‌ای به شهرداری و عدم اختصاص تعرفه آموزشی به هزینه‌های آب، برق و گاز در برخی از شهرستان‌ها را از جمله این مسائل خواند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با توجه به اینکه تقویت واحد دانشگاهی باغملک موجب ارتقا و شکوفایی هرچه بیشتر این شهر می‌شود، گفت: برای ارتقای کمی و کیفی و رفع مشکلات آموزشی و مالی این دانشگاه ‌‌نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.


وی با توجه به اهمیت و مصارف وقف در اسلام گفت: هنوز مسئله وقف بخش آموزش عالی در بین جامعه نهادینه نشده است که در صورت فرهنگسازی و حمایت خیران و نیکوکاران، بسیاری از مشکلات و مسایل دانشگاه‌های کشور حل می‌شود.


ایمان زنگنه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک نیز در این نشست به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌ها و خدمات این دانشگاه پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته