دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1395 - 14:18
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ایران در زمینه «امنیت مواد غذایی» جایگاه ویژه‌ای دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ایران درزمینه «امنیت مواد غذایی» جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: این حق هر شهروندی است که نسبت به ارزش غذایی مواد خریداری شده اطلاعات لازم را داشته باشد.
کد خبر : 127378

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا صابری با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا مبنی بر ارتقای سلامت و اصلاح الگوی تغذیه، افزود: ایران یکی از کشورهای منطقه است که به لحاظ تجهیزات و تامین مواد غذایی و امنیت غذایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


وی گفت: کنترل آلودگی‌های میکروبی از فوریت‌های کوتاه مدت حوزه غذاست و کنترل فلزات سنگین و باقی مانده سموم و همچنین عواملی که در بروز کوتاهی قد، تغییر خلقیات، بهره هوشی، ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان نقش دارند از برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی است که بر اساس هدف گذاری دنبال می‌شود.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه تقریبا همه مواد غذایی تولید شده دارای فهرست ارزش غذایی مانند میزان کالری، نمک و شکر است، افزود: این حق هر شهروندی است که نسبت به ارزش غذایی مواد خریداری شده اطلاعات لازم را داشته باشد.


وی گفت: سلامت یکی از ابعاد مهم کیفیت در تولید صنایع غذایی به شمار می‌رود و ارتقای کیفیت رمز بقا در بازار است و با افزایش و سطح آگاهی مردم، توجه آنان نسبت به کیفیت و سلامت مواد غذایی افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته