دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1395 - 12:26

پوتین: آماده تمدید آتش‌بس در حلب هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از آمادگی مسکو برای تمدید آتش‌بس و توقف حملات هوایی در سوریه در صورت عدم افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی مسلح خبر داد.
کد خبر : 127350

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، پوتین در پایان دیدار با رانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیۀ اجلاس چهارجانبۀ نورماندی برای بررسی وضع جنوب شرق اوکراین که روز گذشته با حضور رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین برگزار شد گفت: «ما قصد خود برای تمدید توقف حملات هوایی تا حد امکان و با توجه به وضع سوریه را ابلاغ کردیم. آماده‌ایم تا زمانی که نشانه‌هایی از افزایش فعالیت گروه‌های مسلح موجود در حلب نباشد به این اقدام ادامه دهیم.»


پوتین تأکید کرد: «امیدواریم که شرکای آمریکایی ما نیز به همۀ وعده‌هایی که تا به امروز دربارۀ تفکیک میان تروریست‌های جبهه‌النصره و جنگجویان مخالفان میانه‌رو داده‌اند عمل کنند تا بدانیم که چگونه باید به اقدام مشترک ادامه دهیم.»


رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «من یک بار دیگر هم دربارۀ پیشنهاد خود برای افزایش اقدامات ویژه به منظور وضع قانون جدید سوریه صحبت کرده بودم. قانونی که اجازۀ برگزاری انتخابات مقدماتی و رسیدن به هماهنگی میان مواضع همۀ طرف‌های درگیر را با مشارکت کشورهای منطقه می‌دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب