دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1395 - 11:42
در حاشیه دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه:

وزیر علوم شایعه استعفا و استیضاح خود را رد کرد

دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری شایعات استعفای خود را بی اساس دانست و اعلام کرد چنین چیزی صحت ندارد.
کد خبر : 127323

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه در جمع خبرنگاران گفت: «اخبار استیضاح و استعفای من صحت ندارد. رئیس کمیته آموزش مجلس چیزی گفته است که حتماً‌ نامه‌ای دریافت کرده است و قرار است که بررسی شود و من هم آمادگی کامل دارم تا بروم و صحبت کنم و صحبت‌هایم نیز درباره موضوعات مختلفی چون آموزش عالی، علم، فناوری، دانشجویی و فرهنگی و ... است.»


فرهادی درباره برکناری روسای دانشگاه‌ها نیز گفت: «هیچ وقت چنین چیزی که کسی به من اجبار کرده باشد تا رئیسی را عزل کنم صحت نداشته و نبوده است. کار اجرایی با قانونگذاری متفاوت است روسایی که تازه اقدامات خوب را شروع کرده‌اند، فعال هستند و مشکلی با آنها نداریم، بنابراین چرا باید آنها را عوض کنم. البته مسئولیت بعرضی از روسای دانشگاه‌ها مدت‌دار است مدت مسئولیت بعضی از آنها تمام شده و بعضی هم در شرف تمام شدن است درباره آنها باید تصمیم‌گیری کنیم.»


وزیر علوم درباره اقدام انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در چاپ عکس سرکرده منافقین گفت: «انجمن فارغ‌التحصیلان بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز آیین‌نامه‌ای که وزیر علوم وقت در سال 72 امضا کرده است می‌توانند در دانشگاه‌ها شکل بگیرند و فعالیت کنند این انجمن‌ها می‌توانند در دانشگاه فضا داشته باشند اما هیچ دخالتی در کار دانشگاه نمی‌توانند بکنند.»


فرهادی ادامه داد: «انجمن دانشگاه شریف تصمیم گرفتند که سالانه برای دوره‌های مختلف جشنی را برگزار کنند و کتاب فارغ‌التحصیلان همان دوره را نیز منتشر کنند در جشن اخیر هم کتابی چاپ شد که متاسفانه افراد نابابی در بین آنها بودند که عکس‌شان منتشر شد. البته دانشگاه متوجه شد و دستور جمع‌‌آوری نشریه را صادر کرد و به آنها تذکر جدی داده شده است. کسانی هم که پیگیر چاپ این کتاب بودند به مراجعی برای بازجویی معرفی شدند.»


فرهادی افزود: «هر چند که این انجمن در بیانیه‌ای عذرخواهی کرده است اما حتی چاپخانه‌ای که آن کتاب را هم منتشر کرده تعطیل شده است.»


او در پایان گفت: «مراسم آغاز سال تحصیلی قرار است در دانشگاه‌ها با حضور رئیس جمهوری برگزار شود اما متاسفانه برنامه‌های دکتر روحانی باعث شده است که این مراسم به تاخیر بیفتد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب