دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1394 - 14:22
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در نشست خبری:

50 صنعت سبز در کشور وجود دارد

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام این خبر که 50 صنعت سبز در کشور وجود دارد، گفت: در سالیان گذشته این طرح به صنایع معرفی شده اما امسال به طور دقیق می‌توانیم لیستی از صنایع سبز را ارائه کنیم.
کد خبر : 12717

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید متصدی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سال‌های گذشته توفیقی داشتیم که طرح صنعت سبز را اجرایی کرده اما مجبور بودیم از اطلاعات دستی و هماهنگی‌های استانی استفاده کنیم با این وجود امسال شاخص‌هایی را برای مدیریت زیست محیطی تعیین و تمامی کسانی که تمایل داشتند به این سیستم وارد شوند از طریق وب سایت ثبت نام کردیم.


وی افزود: این صنایع مستندات خود را در خصوص سبز بودن صنعتشان ارائه کردند و با توجه به نوع آلودگی و براساس اصول علمی و آماری انتخاب شدند.


متصدی افزود:‌ این شاخص‌ها از جمله مدیریت آب، مواد زاید، فاضلاب و کنترل آلودگی هوا بوده و مباحث مربوط به نحوه استقرار آنها تنظیم شده و برای اینکه رقابت‌پذیری را افزایش دهیم از سازمان یونی 2 کمک گرفت.


معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون 50 تا 70 صنعت برای برگزیده کشوری اعلام شده که بیشتر آنها در بخش پالایشگاهی بوده‌اند و برای تولید بنزین استاندارد تلاش کردند.


وی افزود: پیشتر سازمان محیط زیست تأکید زیادی بر ساماندهی پسماندهای ساحلی نیز داشته و همکاری خوبی با وزارت کشور در قالب یک تفاهم نامه با دکتر رحمانی فضلی نیز امضا کرده که بر همین اساس اکنون در تمامی مراکز استان‌های شمال کشور برنامه مدیریت پسماند اجرایی شده است.


متصدی گفت: اکنون فقط 19 تا 20 درصد تفکیک پسماند در کشور صورت می‌گیرد که عدد خوبی نیست و بر همین اساس به دنبال راهکارهایی برای افزایش تفکیک پسماند از مبدأ هستیم.


معاون انسانی سازمان محیط زیست پیشنهاد داد شوراهای شهر که وظیفه مدیریت پسماند را در شهرها به عهده دارند این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دهند.


وی همچنین از تکمیل و بازنگری لایحه خاک در مجلس خبر داد و گفت: امسال سال جهانی خاک است و ما نیز امیدواریم بتوانیم برنامه مدیریت پسماند را در کشور اجرایی کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: تفکیک زباله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته