دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیته داوران درگفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

افزایش دستمزد داوران به یک و نیم میلیون تومان/ پیش‌بینی درخشش داوران ایران در جام جهانی 2018 روسیه

رئیس کمیته داوران گفت: اگر حمایت‌های فدراسیون فوتبال از داوران ما ادامه یابد، تردید ندارم که ما به موفقیت‌های بالاتری در سطح جهان می‌رسیم.
کد خبر : 127092

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان برترین تیم داوری آسیا در سال 2016 انتخاب شدند. البته این برای نخستین بار بود که کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت به جای انتخاب یک داور و یک کمک داور برتر، یک تیم داوری را به عنوان تیم برتر انتخاب کند. فغانی و دستیارانش افتخار بزرگی را رقم زدند و قطعا برای ادامه یافتن چنین افتخاراتی نیاز به حمایت کمیته داوران فدراسیون فوتبال است تا داوران ایرانی بتوانند در سطح آسیا و جهان دستاوردهای بزرگتری را هم رقم بزنند.


در همین رابطه فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «اگر حمایت‌های فدراسیون فوتبال از داوران ما ادامه یابد، من تردید ندارم که ما به مقام‌های بالاتری در سطح جهان می‌رسیم و موفقیت‌های فغانی تکرار می‌شود . معتقدم که نگاه مسئولین به داوران فوتبال ما باید زیباتر از گذشته شود و احترام به آنها سرلوحه کار همه، به خصوص تماشاگران قرار گیرد. ما داوران بسیار خوب و آینده‌داری در فوتبال خود داریم که توانایی آن را دارند که راه فغانی و دستیاران وی را بروند و موفق شوند. معتقدم در جام‌جهانی 2018 روسیه شاهد عملکرد درخشانتری از داوران ایرانی خواهیم بود.»


رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه چگونه ضعف‌های داوران جوان برطرف خواهد شد تا آنها اشتباهات تاثیرگذاری نداشته باشند و بتوانند کیفیت بازی‌های لیگ را بالاتر ببرند، تصریح کرد: «اولا هر داوری موفق شده در وهله اول تلاش و ممارست خودش بوده که توانسته پله‌های ترقی را طی کند. ما سعی می‌کنیم با توجه به بضاعتی که داریم کلاس‌های متعدد داوری برگزار کنیم و در آن اشتباهات داوران را گوشزد کنیم تا آنها عیب‌های خود را پیدا کنند و قضاوت بی عیب‌ونقص‌تری را ارائه کنند. البته ما در ابتدا سعی می‌کنیم تا علت این اشتباهات را بیابیم. بالاخره عدم تمرکز و سوت زدن اشتباه دلایل متعددی همچون کم‌خوابی، مشکلات خانوادگی، عدم آمادگی جسمانی، مشکلات مالی و .... دارد.»


او تاکید کرد: «ما با کلاس‌های خوب و مستمر خود باعث شدیم تا در 2 سال اخیر بیشترین داور الیت در سطح آسیا از آن ایران شود و البته در این راه ما نباید از تجربه پیشکسوتان داوری غافل شویم. آنها سرمایه‌های ما هستند که می‌توانند به داوران جوان کمک زیادی کند.»


اصفهانیان درباره اعتراض به برخی قضاوت‌ها از جمله اعتراض به اشتباهات تاثیرگذار قاسم واحدی در دیدار پرسپولیس و نفت تهران گفت: «مسلما ما تلاش خواهیم کرد تا در هفته آماده‌ترین داوران خود را برای قضاوت انتخاب کنیم. آقای واحدی هم جوان است و دچار اشتباهاتی شد که به ضرر هر دو تیم بود. قطعا او با دقت بیشتر در بازی‌هایی که داور می‌شود قضاوت می‌کند و این نمایش غیرمطلوب خود را جبران می‌کند.»


او درباره اینکه دستمزد داوران بالاخره افزایش یافت یا نه، عنوان کرد: «ما مصوبه‌ای ارائه دادیم که براساس آن خواسته‌ایم 750 هزار تومانی که برای هر بازی به داوران داده می‌شود 2 برابر شود تا امنیت شغلی آنها افزایش یابد. با توجه به هزینه‌های گزافی که در فوتبال می‌شود به نظرم اصلا پول در فوتبال عادلانه توزیع نمی‌شود و داوران ما به اندک حق خود می‌رسند. این قشر زحمتکش که همواره باید با حساسیت‌های بسیار زیاد یک مسابقه را آن هم زیرفشار تماشاگران قضاوت کند نیاز به حمایت بیشتری دارد تا بتواند بهتر و کامل‌تر به فوتبال ایران خدمت کند. از وزارت ورزش تقاضا دارم به داوران بیشتر توجه کند تا مثل فینال المپیک ریو 2016 که فغانی و دستیارانش بلافاصله پاداش خود را در بازی فینال گرفتند داوران برتر ما هم پاداش زحمات خود در لیگ را بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته